    From: MichałG <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wykonawca nie chce wibrowac betonu w lawach
    Date: Mon, 06 Jun 2011 00:31:16 +0200

    W dniu 2011-06-05 21:35, Bartek pisze:

    > Jak to mawiał mój murarz: "żadnej konsekwencji w tym projekcie - tu na
    > lipe, tam na potęgę zaprojektowane". Jak cieśle zobaczyli moje 7m
    > krokwie 6x12cm to nie chcieli ich montować - "panie, to do jutra się
    > powygina". No i przez 3 lata się nie wygięło...
    > Zastanawiam się teraz czy moi rodzice mają zbrojenie w ławach. Kiedys
    > się go w ogóle nie dawało, ale rodzice mają dom z 3 kondygnacjami +
    > piwnica. Mój kumpel, który budował 4 lata temu, w projekcie zbrojenia w
    > ławach nie miał. Dom typowy, jakieś 150m2 powierzchni, parter+ poddasze,
    > wbudowany garaż.

    kilka lat temu remontowałem budynk 3 kondygnacje z 1860 r. Okazał sie w
    całkiem niezłym stanie. Tylko kilka belek stropowych do wymiany, bo ktoś
    zrobił sobie wewnątrz ognisko.... ;)
    Miał (ma) ławy murowane z cegły na zaprawie (jak sie okazało po badaniu)
    wapienno-glinianej.... mysle, że nast. 100 lat postoi.
    Michał