    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wykonczenie poddasza - kilka pytan
    Date: Sun, 16 Jan 2011 23:14:09 +0100

    "amir" <a...@g...pl> wrote:
    > Wlasnie beda robic mi plyty karton gips i druga warstwe ocieplenia
    > Pierwsza robilem sam, jest bardzo dokladnie zrobione, juz jest
    > cieplo nawet w duze mrozy podlogówka na mimimum i bylo 15stopni.
    >
    > Teraz przychodzi ekipa na druga warstwe i plyty
    >
    > Pytanie na co zwrocic uwage?
    > Doczytalem, ze w profile maja wkladac
    > welne, czy tylko w CD 60 czy tez w UD30?

    Nigdy nie slyszalem, zeby ktokolwiek tak robil (oprócz kikiego).
    Po montazu profili wystarczy naciac minimalnie welne i sama wlezie w profile.

    > Czy wawrto kupic lepsza folie paroizolacyjna?
    > Kupilem w castoramie za 128zl zólta, starczy? czy moze
    > lepiej doplacic do metalizowanej?

    Ja mam metalizowana, ale podobno to nic nie daje.

    > Pierwsza warstwe welny miedzy krokwiami mam 15cm na skosach
    > na prostych sufitach dalem 20cm, teraz dojdzie na skosy 15cm (0,039W/m2) na
    > prostych
    > 10cm (0,045 W/m2).
    >
    > Doczytalem, ze w lazience musi byc szczelina pomiedzy folia a plyta na styku,
    > w pozostalych
    > pomiszczeniach nie jest to wymagane?

    Chcesz miec szczeline miedzy ta zólta folia a plyta GK? Ciekawe gdzie to
    wyczytales i w jaki sposób ktos to zrobil... Nigdy o czyms takim nie slyszalem.

    Zwróc uwage aby:
    -profile rozmieszczali z odpowiednia gestoscia (z reguly CD co 40cm),
    -wieszaki, grzybki maja byc odpowiednio gesto,
    -profile maja byc skrecone zgodnie z wytycznymi systemu,
    -laczenie sufitu i skosu musi byc zrobione na 2 skreconych ze soba profilach -
    jeden jest na skosie, drugi na suficie,
    -laczenie wszystkich krawedzi ma byc przemyslane i zrobione albo jako slizgowe,
    albo wzmocnione odpowiednia mocna tasma,
    -do spoinowania plyt uzywali uniflotta albo vario, wzmocnionych siatka lub
    tasma. Dzien przed spoinowaniem wszystkie (ciete i oryginalne) krawedzie nalezy
    zagruntowac,
    -plyty ukladali prostopadle do rusztu.

    No i obróbka okien dachowych. Zobacz na rysunkach jak ma byc i porównaj. Tam
    nalezy upchnac tyle welny ile sie da.

    --
    Bartek