  • 1. Data: 2011-01-16 20:25:05
    Temat: Wykonczenie poddasza - kilka pytan
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    Witam!

    Wlasnie beda robic mi plyty karton gips i druga warstwe ocieplenia
    Pierwsza robilem sam, jest bardzo dokladnie zrobione, juz jest
    cieplo nawet w duze mrozy podlogówka na mimimum i bylo 15stopni.

    Teraz przychodzi ekipa na druga warstwe i plyty

    Pytanie na co zwrocic uwage?
    Doczytalem, ze w profile maja wkladac
    welne, czy tylko w CD 60 czy tez w UD30?

    Czy wawrto kupic lepsza folie paroizolacyjna?
    Kupilem w castoramie za 128zl zólta, starczy? czy moze
    lepiej doplacic do metalizowanej?

    Pierwsza warstwe welny miedzy krokwiami mam 15cm na skosach
    na prostych sufitach dalem 20cm, teraz dojdzie na skosy 15cm (0,039W/m2) na
    prostych
    10cm (0,045 W/m2).

    Doczytalem, ze w lazience musi byc szczelina pomiedzy folia a plyta na
    styku, w pozostalych
    pomiszczeniach nie jest to wymagane?

    dziekuje za uwagi
    pozdrawiam
    TA

  • 2. Data: 2011-01-16 22:14:09
    Temat: Re: Wykonczenie poddasza - kilka pytan
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "amir" <a...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Pytanie na co zwrocic uwage?
    > Doczytalem, ze w profile maja wkladac
    > welne, czy tylko w CD 60 czy tez w UD30?

    Nigdy nie slyszalem, zeby ktokolwiek tak robil (oprócz kikiego).
    Po montazu profili wystarczy naciac minimalnie welne i sama wlezie w profile.

    > Czy wawrto kupic lepsza folie paroizolacyjna?
    > Kupilem w castoramie za 128zl zólta, starczy? czy moze
    > lepiej doplacic do metalizowanej?

    Ja mam metalizowana, ale podobno to nic nie daje.

> [...]
    > 10cm (0,045 W/m2).
    >
    > Doczytalem, ze w lazience musi byc szczelina pomiedzy folia a plyta na styku,

    Chcesz miec szczeline miedzy ta zólta folia a plyta GK? Ciekawe gdzie to
    wyczytales i w jaki sposób ktos to zrobil... Nigdy o czyms takim nie slyszalem.

    Zwróc uwage aby:
    -profile rozmieszczali z odpowiednia gestoscia (z reguly CD co 40cm),
    -wieszaki, grzybki maja byc odpowiednio gesto,
    -profile maja byc skrecone zgodnie z wytycznymi systemu,
    -laczenie sufitu i skosu musi byc zrobione na 2 skreconych ze soba profilach -
    jeden jest na skosie, drugi na suficie,
    -laczenie wszystkich krawedzi ma byc przemyslane i zrobione albo jako slizgowe,
    albo wzmocnione odpowiednia mocna tasma,
    -do spoinowania plyt uzywali uniflotta albo vario, wzmocnionych siatka lub
    tasma. Dzien przed spoinowaniem wszystkie (ciete i oryginalne) krawedzie nalezy
    zagruntowac,
    -plyty ukladali prostopadle do rusztu.

    No i obróbka okien dachowych. Zobacz na rysunkach jak ma byc i porównaj. Tam
    nalezy upchnac tyle welny ile sie da.

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2011-01-16 22:33:42
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> wrote in message

    > Nigdy nie slyszalem, zeby ktokolwiek tak robil (oprócz kikiego).
    > Po montazu profili wystarczy naciac minimalnie welne i sama wlezie w
    > profile.

    Nie sluchajcie go :-)
    Podwieje wszystkie plyty. Bedzie pedzic zimne powietrze tymi kanalami.
    Trzeba nie dosyc, ze wepchnac welne w profile. We wszystkie jakie sie da i
    ubic ale zeby nie wylazila.
    Nastepnie miedzy profile trzeba dac jeszcze welne 2-3cm takimi pasami zeby
    zrobic warstwe kontaktowa do plyt. Na to folia paroszczelna i dopiero plyty
    zeby folia byla lekko napieta na tej welnie i zeby plyty KG dolegaly.

  • 4. Data: 2011-01-17 12:14:44
    Od: "________" <S...@g...pl>

    > Chcesz miec szczeline miedzy ta zólta folia a plyta GK? Ciekawe gdzie to
    > wyczytales i w jaki sposób ktos to zrobil... Nigdy o czyms takim nie
    > slyszalem.

    A wiesz chyba w muratorze kilka dni temu, ale musze sprawdzic, zalecaja aby
    folia alu nie dotykala w lazienkach plyt
    gdyz jest tam duza wilgotnosc

> [...]

    > No i obróbka okien dachowych. Zobacz na rysunkach jak ma byc i porównaj.
    > Tam nalezy upchnac tyle welny ile sie da.

    dzieki serdecznie za podpowiedzi

    wymienilem jednak folie z castoramy na alu, która troche drozsza, ale i
    grubsza
    w sumie dach robi sie tylko raz, te 100zl wiecej przeboleje :)

  • 5. Data: 2011-01-17 18:08:06
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-01-17 13:14, ________ pisze:

    > wymienilem jednak folie z castoramy na alu, która troche drozsza, ale i
    > grubsza
    > w sumie dach robi sie tylko raz, te 100zl wiecej przeboleje :)

    lepiej by było jakbyś za tą 100 kwiatki żonie kupił...

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...