eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWykończeniówka - co może zdrożeć (zdrożeje) a co zdrożało w związku ze spadkiem wartości złotego ?Re: Wykończeniówka - co może zdrożeć (zdrożeje) a co zdrożało w związku ze spadkiem wartości złotego ?
  • Data: 2009-02-09 09:48:55
    Temat: Re: Wykończeniówka - co może zdrożeć (zdrożeje) a co zdrożało w związku ze spadkiem wartości złotego ?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:gmorhd$9hb$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > No ale akcje firmy z dobrym zyskiem powinny isc w gore. Klopot w tym, ze
    > wyplacenie dywidendy jest jak konsumowanie odsetek w banku - mozesz je
    > wyplacic, a mozesz obrocic w kapital i zostawic w banku.

    Dobrze, ale o tyle to dziwne, ze firmie wlasciwie nic do wlasnych akcji. Sa
    przeciez wylacznie prawem wlasnosci spekulacyjnym zreszta. To co jest na
    gieldzie to cena popytu i podazy samego papieru. Im wiecej sprzedajacych tym
    cena jest nizsza, im wiecej kupujacych tym cena jest wyzsza. Oczywiscie cena
    zwykle nie jest oderwana od samej kondycji firmy, bo kto chce kupic akcje
    upadajacej spolki. Jak na tej podstawie placic dywidende, to ja naprawde nie
    mam pojecia, bo wzrost cen papierow wlasnosci danej spolki nie powoduje
    wzrostu jej aktywow.
    Spekulacje to tylko gra wlascicieli firmy i jej przyszlych wlascicieli.

    > mnozy, wyplacac zaczniemy na emeryturze. Oczywiscie jesli spolka wyplaca
    > dywidende w cale nie oznacza, ze robi cos zle. Ja tylko zaznaczam, ze nie
    > nalezy wprost i jednoznacznie wiazac wysokosci dywidendy z kondycja firmy,
    > czy z prognoza jej przyszlej kondycji (chociaz niewyplacenie dywidendy
    > zwykle - nie zawsze - lepiej prognozuje na przyszlosc).

    Dywidenda to zarobek dla jej wlascicieli i to oni przeciez na walnym
    zgromadzeniu decyduja o jej wyplacie i wysokosci, decyduja rowniez co zrobic
    z wypracowanym zyskiem, ale tylko i wylacznie zyskiem. Jak zysku nie bedzie
    to zaczyna sie wysprzedawanie majatku. W sumie mechanizm jest klarowny, bo
    to nie prezes decyduje o wyplacie, tylko jej wlasciciele.

    Pozdro.. TK