    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 18 Dec 2014 00:39:47 -0800 (PST)
    <m6p5uo$lvi$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <m6pcge$tib$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <m6pgq4$g46$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <m6rl08$coc$1@node1.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <m6rvo5$1f5$1@node2.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <m6t1jk$6da$1@dont-email.me>
    Subject: Re: Wyłączać cyrkulację, czy nie?
    From: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 17 grudnia 2014 23:55:06 UTC+1 użytkownik masti napisał:

    > Po prostu sondaż trzeba zrobić wiarygodnie i opublikować metodologię.

    a nie widziałem zeby metodologie ktos publikował, moze gdyby glebiej poszperac to i
    jest.

    > Ale nadal bedzie to sondaż a nie wybory. Po co byłoby robić wybory skoro
    > można rozdielić mandaty według sondaży?

    Z logicznego punktu widzenia sondaż mógłby zastąpic wybory - tyle ze warunki zaufania
    społecznego są nie do spełnienia.

    > głosy z najbardziej podejrzanych komisji.
    >
    > oczywiście, zę można. Worki leżą nadal w PKW. to jest zasób archiwalny.

    No nie można. Głosy z poprzednich wyborów za dawno zniszczone. Z tych wyborów
    czekają. Moznaby matematycznie odnaleźć jakies odstępstwa sugerujące nieprawidłowosci
    - ale do tego brak danych. Gdy sie pojawią trzeba to policzyć, skierowac sprawe do
    sądu - to moze potrwac sporo i nie wiadomo co sąd orzeknie.

    > Sama PKW wystąpiła zresztą o przedłużenie okresu przechowywania głos z
    > obecnych wyborów.

    Ale chyba na okres nieokreslony? Gdy tam sobie panowe postanowią to głosy spalą.

    > kiepska próba manipulacji w tym filmie

    Zapewne potrafisz obronic teze o manipulacji?
    Początki naszej transformacji to ciekawa historia - ona bardzo pokazuje gdzie teraz
    jestesmy. Z filmem warto sie zapoznac chociaz zajmuje sie tylko sprawą lustracji.
    Rząd olewskiego uderzył układ komuszo-solidarnosciowy w trzech miaejscach:
    -zablokował prywatyzację - a na tym miało polegac ustalone przy okrągłym stole
    uwłaszczenie komunistycznej nomenklatury, i tak zostało to przeciez zrealizowne
    -zablokował przejęcia przez ruskich terenów po bazach wojskowych, naciskał na to
    kolega bolek
    -no i znana sprawa - lustracja. Zwróccie uwagę ze tyle lat mineło a jeszcze nie
    pojawilo sie nazwisko "niewinnego" na liscie maciarewicza, o których tak martwi sie
    erigie.
    http://naszeblogi.pl/29370-dlaczego-obalono-rzad-jan
    a-olszewskiego

    W mojej opini to był kluczowy moment naszej historii po 1989 - można sie było pozbyć
    ubeckiego układu władzy - i to sie nie udało. Cholernie nam to ciąży do dziś a
    możliwości zmiany niespecjalnie widać...

    b.

    W obaleniu rządu olszewskiego wazne było jeszcze

    Tak w trzech zdaniach:
    przy okrągłym stole został zawarty deal z komunistami. Dopuscimy was do