    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wyłączać cyrkulację, czy nie?
    Date: Mon, 22 Dec 2014 11:22:38 +0100
    <m6p5uo$lvi$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <m6pcge$tib$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <m6pgq4$g46$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <m6rl08$coc$1@node1.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <m6rvo5$1f5$1@node2.news.atman.pl>
    <f...@g...com>

    dyskusyjnych:f2666833-cb94-470c-8031-0c33fab161aa@go
    oglegroups.com...

    > stasznie sie na to napiąłes - nie zauważasz ze dowolne badanie
    > przeprowadzone przez pis zostałoby ogłoszone jako niewiarygodne. A dowodów
    > nie mają bo nie mozna otworzyc worków i
    > przeliczyc powtórnie głosy z najbardziej podejrzanych komisji.

    Można ale trzeba najpierw mieć to uzasadnione podejrzenie. Zdradzasz syndrom
    oblężonej twierdzy - jak PiS coś zrobi to nikt nie uwierzy - to bzdura!
    Wśród tysięcy prokuratorów na pewno znajdzie się taki który podejmie się
    sprawy.

    > naciągane troche, przynajmniej jesli chodzi o wyborców pis, to jest
    > zelazny elektorat, mało prawdopodobne swiadome oddanie głosu niewąznego -
    > zrobie wykresy z podziałem na miasta i gminy, > sie zobaczy czy jakis
    > zaleznosci sie pojawią.

    Dlaczego mało prawdopodobne skoro ja sam znam takich kilku Gliwiczan co
    głosowali na swojego prezydenta (bo jest dobry) a do sejmiku na nikogo albo
    PSL, bo PO w Gliwicach od lat razem z PiS szkodzi miastu.

    > wiesz, po kolei zarzucasz wyborcom różnych partii ze są głupsi - teraz PO?
    > :-)))

    Nie to była Twoja nadinterpretacja - ja nie pisałem głupi ja pisałem że mogą
    nie znać metodologii - oczywiście może to wynikać z głupoty ale może też z
    tego że akurat sejmik _olali_.

    > No ty sobie żartujesz? Jesli tylko przepis był powodem to w 3 sekundy
    > mogli go zmienic. Ale nie - oni go rzeczywiscie chcieli honorowac. Na to
    > sie oburzam.

    Jak pierwszy bym zaprotestował gdyby chcieli zmienić przepis. Jestem przeciw
    doraźnym zmianom przepisów i tworzenia wyjątków po publiczkę - nawet jeśli
    czasami skorzysta na tym jakiś łotr.

    > Poczytaj, poczytaj, zachęcam - bo to panstwo teraz jest oparte na
    > fundamencie wybudowanym wówczas. Warto wiedziec kto i jak to zmontował.

    A co miałbym poczytać? Ja to pamiętam. Ja wiem że okrągły stół to "zgniły
    kompromis". Ale jak pokazuje np. Ukraina możliwości były dwie zgniły
    kompromis albo śmierć kilkuset osób (wojnę pomijam bo myślę że zachód by na
    to nie pozwolił). Naprawdę wolę "miękkie" przekazanie władzy nawet bez
    rozliczeń niż stracić rodziców, lub zginąć samemu. Bo gdyby doszło co do
    czego to nie zostałbym w domu, tak jak moi rodzice w domu bezczynnie nie
    siedzieli.

    > Oglądałeś "nocna zmianę"? Na youtubie znajdziesz.

    Oglądałem już dawno.

    > to cytat z wyborczej?

    Nie zaczynaj jak Maniek, albo od razu napisz że mam popiersie premiera w
    sypialni bo ośmielam się mieć własne zdanie inne od Twojego.

    > Dokładnie tak, prawie słowo w słowo całymi latami wbijano ludziom w głowy
    > aby tylko nie dopuscic do dekomunizacji. Jak widac podziałało.
    > Argumenty sa bzdurne bo prawde mozna poznac -tylko ze trzeba chciec.

    Naprawdę nie interesuje mnie co inni o tym myślą, ale nie dziwi mnie że
    myślą podobnie nawet jeśli są to dziennikarze tej czy innej gazety. Pisałem
    nieraz jaką zasadą się w życiu kieruję:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Imperatyw_kategoryczny
    Dlatego dla mnie _oczywisty_ jest fakt że w pierwszej kolejności należy
    chronić niewinnych przed możliwością ich skrzywdzenia. Dlatego nigdy nie
    zgodzę się na żadne hurtowe lustracje z jakiegokolwiek klucza obojętnie czy
    tym kluczem miałaby być wzmianka, rejestracja jako TW, czy podpisanie
    lojalki. Każdy przypadek musi być rozpatrywany indywidualnie.

    Lustracją powinni zajmować się historycy i prokuratorzy (którzy uzyskali
    dyplom już w wolnej Polsce), a nie politycy.

    > Taaaa, to sprawdz intencje leppera gdy zboze wysypywał :/

    Znaczy się sugerujesz że chciał tak wysypać by nikomu nie zaszkodzić? A ja
    myślałem że właśnie o to chodziło by zablokować tor (tak samo jak w
    przypadku blokowania dróg) i utrudnić życie innym. Widać za mało propagandy
    się naczytałem bo tych dobrych intencji nie dostrzegam.

    > a bez znaczenia było kto był sprawcą tych nieszczęść?

    To jest drugo albo trzeciorzędne priorytetem była zmiana a nie rozliczenie.

    > Co wy z tym obrażaniem? Moze to wy ich obrażacie ramie w ramie z urbanem
    > głosząc swoje mądrosci?

    Wyjaśnię Ci po raz ostatni za trzymanie "nielegalnych" książek i prasy
    groziło więzienie tysiące ludzi przez to cierpiały tysiące dzieci były
    pozbawione na jakiś czas rodziców rodziców. Porównywanie tego z tym że kilka
    mediów ma linię programową różną od tej którą Ty byś chciał jest delikatnie
    mówiąc niesmaczne, a mówiąc wprost obraża tych którzy za to cierpieli.

    > W normalnym kraju to działa tak. Jest władza wykonawcza, ustawodawcza i
    > sądownicza. Media sprawują funkcje kontrolna aby w razie nieprawidłowosci
    > poinformowac naród , który moze władze > zmienic.
    > U nas media za panstwowe pieniądze (sprawdz ile kasuje od panstwa
    > wyborcza) obrzydza opozycje i fałszuje obraz rzeczywistosci, tak by znów
    > mogi wygrac ci sami, by te same media wspierac
    > panstwową kasą.

    O czym Ty piszesz? Mamy dziesiątki _różnych_ mediów. A Ty skupiasz się na
    jednej w dodatku nie najpoczytniejszej gazecie. Kto chce ten nie ma problemu
    by kupić sobie w każdym kiosku dowolne pismo z dowolnej strony sceny
    politycznej.

    Zwolennicy Rydzyka kupują ND, a zwolennicy Biedronia GW.
    Owszem centrum jest słabo reprezentowane ale to nic niezwykłego - poglądy
    radykalne (z każdej strony) lepiej się sprzedają.

    > jazda była po kaczynskich w kazdej telewizji i radiu. Pamietam bo mnie to
    > bawiło nawet, wtedy to ja byłem lemingiem :)

    Mnie nie bawi. Nie bawił mnie ani widok Kwaśniewskiego który się upił ani
    słowa Kaczyńskiego nazywającego dziennikarkę małpą w czerwonym. Ale uważam
    że skoro media mają tę władze kontrolować to _muszą_ takie rzeczy
    upubliczniać - tak ich rola.

    > Zgadzam sie, ze naród ma prawo tak o sobie zdecydowac. Tyle ze uważam na
    > dzis ze obecna władza jest słabym reprezentantem spoleczenstwa z powodów
    > opisanych powyżej.

    Czyli uważasz że społeczeństwo zostało zmanipulowane i nie wie na kogo
    głosuje? To jak możliwe że to społeczeństwo zagłosowało na AWS, później na
    SLD a później na PiS? Jak to możliwe że nastroje w społeczeństwie się tak
    radykalnie zmieniają? To by musiało znaczyć że co 4 lata zmieniali się
    właściciele mediów i stąd zmieniała się linia manipulacji tylko że ta
    hipoteza upada wobec faktu że nigdy w historii wolnej Polski nie było
    takiego okresu by wszystkie (albo większość) mediów głosiła to samo.

    Ot choćby przed wyborami które wygrał Kaczyński:

    Dzienniki:
    GW - SLD i PO
    Rz - SLD (od zawsze prorządowi w takt zmieniających się rządów)
    Dziennik - PiS
    ND - PiS

    Brukowce: (zrobiłem osobną kategorię bo chyba nikt normalny nie traktuje ich
    jako głosu w debacie publicznej):
    Fakt - Przeciw władzy (dowolnej, wtedy głównie przeciw SLD)
    SE - Przeciw władzy (dowolnej, wtedy głównie przeciw SLD)

    Telewizja:
    TVN - PO
    TVP - SLD
    Polsat - raczej PO, ale ogólnie niewiele polityki
    Trwam - PiS

    Radio:
    RMF - PO
    Zet - SLD
    RM - PiS
    Radio publiczne - PSL

    Tygodników szczerze powiedziawszy nie pamiętam. Zbyt często zmieniali się
    tam redaktorzy, więc nie pamiętam, czy wtedy jeszcze Wprost był prawicowy a
    Polityka lewicowa czy już odwrotnie.

    Po wyborach PiS "przejął" Rz, TVP i radio publiczne i co? I minęły dwa lata
    i stracił władzę dlatego twierdzenie że kto ma media ma władzę to mit.
    Mediów jest na tyle dużo że dla każdego wystarczy :-)

    Pozdrawiam
    Ergie