    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 22 Dec 2014 08:18:50 -0800 (PST)
    <m6p5uo$lvi$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <m6pcge$tib$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <m6pgq4$g46$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <m6rl08$coc$1@node1.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <m6rvo5$1f5$1@node2.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <m78re2$vec$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Wyłączać cyrkulację, czy nie?
    From: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 22 grudnia 2014 11:22:59 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Można ale trzeba najpierw mieć to uzasadnione podejrzenie. Zdradzasz syndrom
    > oblężonej twierdzy - jak PiS coś zrobi to nikt nie uwierzy - to bzdura!

    Mówie o tym ze sondaże są łatwe do zmanipulowania - chcesz miec sondaż ze u nas sie
    bije baby to go dostaniesz, chcesz przeciwny - proszę bardzo. To kwestia ustawienia
    pytan i opisu odpowiedzi.
    Dlatego łatwo bedzie odrzucic taki dowód, zamiesc sprawe pod dywan. Dlatego optuje za
    innym rozwiązaniem niż sondaż.

    > Wśród tysięcy prokuratorów na pewno znajdzie się taki który podejmie się
    > sprawy.

    Nie wiedziałem ze mozna sobie wybrać prokuratora...

    > Nie to była Twoja nadinterpretacja - ja nie pisałem głupi ja pisałem że mogą
    > nie znać metodologii - oczywiście może to wynikać z głupoty ale może też z
    > tego że akurat sejmik _olali_.

    głosy nieważne powinny się rozkładać równo - kreska na wykresie powinna byc jakos tam
    zbliżona do poziomu. Powiedzmy ze wyborcy partii X sa głupsi i produkują 20% głosów
    nieważnych, a partii Y 10%. To wpłynie na wynik partii ale nie na rozkład ilosc
    głosów nieważnych. I właściwie to jest dla wszystkich poza dwoma partiami.
    http://www.elgo.wroclaw.pl/1214w/2010razem.jpg
    Wykres pokazuje ile partia zyskałaby/straciłaby gdyby uwzględnic tylko obwody
    głosowania go ilosci głosów niewaznych. (czyli np gdyby odrzucic wszystkie komisje o
    ilosci głosów nieważnych powyzej 13% PO by zyskała 5% i mniej wiecej tyle stracił
    PSL).

    > Jak pierwszy bym zaprotestował gdyby chcieli zmienić przepis. Jestem przeciw
    > doraźnym zmianom przepisów i tworzenia wyjątków po publiczkę - nawet jeśli
    > czasami skorzysta na tym jakiś łotr.

    A ja dla łotrów jestem znacznie mniej pobłazliwy. Jesli mozna cos naprawic w
    ostatniej chwili - czemu nie...

    > A co miałbym poczytać? Ja to pamiętam. Ja wiem że okrągły stół to "zgniły
    > kompromis".

    Zaaaraz, skąd wiesz? Z 1989 roku - wtedy to zdaje sie nikt nie wiedział ze to jest
    zgniły kompromis - to wyszło później.

    >Ale jak pokazuje np. Ukraina możliwości były dwie zgniły
    > kompromis albo śmierć kilkuset osób (wojnę pomijam bo myślę że zachód by na
    > to nie pozwolił). Naprawdę wolę "miękkie" przekazanie władzy nawet bez
    > rozliczeń niż stracić rodziców, lub zginąć samemu. Bo gdyby doszło co do
    > czego to nie zostałbym w domu, tak jak moi rodzice w domu bezczynnie nie
    > siedzieli.

    To racja - próba rozliczen mogła spowodowac rozlew krwi. Tylko , zastanawiam sie, czy
    nam sie to opłacało. Państwo jest w takim stanie ze miliony juz musiało wyjechac,
    inne zyją w ubóstwie. Moze wtedy warto było przelac troche krwi a przedstawicieli
    okupanta pogonic.

    > Nie zaczynaj jak Maniek, albo od razu napisz że mam popiersie premiera w
    > sypialni bo ośmielam się mieć własne zdanie inne od Twojego.

    Masz inne zdanie, ja je szanuję. Tyle ze tamto to naprawde przypomina owczesna
    wyborczą. Te same argumenty.

    > Dlatego dla mnie _oczywisty_ jest fakt że w pierwszej kolejności należy
    > chronić niewinnych przed możliwością ich skrzywdzenia.

    Życie tak nie działa - próbujemy sądzic ludzi (karnie, cywilnie) i oczywistą jest ze
    pomyłka sadowa jest wpisana w system sądowniczy. Nie mozemy dla ochrony pojedynczego
    skazanego "niewinnego" unieczynnić sądy.
    Ale dla komuchów ten wyjątek zrobiliśmy - a ja oczekuję ze potraktujemy ich jak
    każdego obywatela.

    >Dlatego nigdy nie
    > zgodzę się na żadne hurtowe lustracje z jakiegokolwiek klucza obojętnie czy
    > tym kluczem miałaby być wzmianka, rejestracja jako TW, czy podpisanie
    > lojalki. Każdy przypadek musi być rozpatrywany indywidualnie.

    Noooo - no to czemu jestes przeciw? Tak miało być - indywidualnie.

    > Znaczy się sugerujesz że chciał tak wysypać by nikomu nie zaszkodzić? A ja
    > myślałem że właśnie o to chodziło by zablokować tor (tak samo jak w
    > przypadku blokowania dróg) i utrudnić życie innym. Widać za mało propagandy
    > się naczytałem bo tych dobrych intencji nie dostrzegam.

    Czy dla blokujących S8 w piątek celem było utrudnic zycie kierowcom czy jednak cos
    innego? Utrudnienie jazdy było zaledwie środkiem - celem było ochrona życia.
    Nie znam sprawy leppera tymniemniej dopuszczm mysl ze srodek na który tak sie
    oburzasz miał zwrócic uwage na jakis cel. A moze ten cel był dobry? Sprawdz intencje
    zanim zaczniesz pogardzac.

    > To jest drugo albo trzeciorzędne priorytetem była zmiana a nie rozliczenie.

    Zmiana która nie nastapiła - bo zabrakło rozliczenia.

    > Wyjaśnię Ci po raz ostatni za trzymanie "nielegalnych" książek i prasy
    > groziło więzienie tysiące ludzi przez to cierpiały tysiące dzieci były
    > pozbawione na jakiś czas rodziców rodziców. Porównywanie tego z tym że kilka
    > mediów ma linię programową różną od tej którą Ty byś chciał jest delikatnie
    > mówiąc niesmaczne, a mówiąc wprost obraża tych którzy za to cierpieli.

    Nie, nie obraża. Ich raczej obraża ignorancja i pozwalanie na rządy tych dla których
    panstwo polskie jest zródłem nachapania sie, a nie tych dla których najważniejsza
    jest racja stanu, godnosc i wielkosc Polski.
    Ich walke obraza jaruzelki pochowany z honorami i urban jako przyjaciel władzy...

    > O czym Ty piszesz? Mamy dziesiątki _różnych_ mediów. A Ty skupiasz się na
    > jednej w dodatku nie najpoczytniejszej gazecie. Kto chce ten nie ma problemu
    > by kupić sobie w każdym kiosku dowolne pismo z dowolnej strony sceny
    > politycznej.

    o tym własnie pisałem wczesniej - władz wie które media formują opinie publiczną, i
    wie lepiej od ciebie ze jest to telewizja. I dziwnym trafem przez całe lata były one
    związane z obozem władzy. Za wyjątkiem rzadow kaczora gdzie zrobily wszystko by go
    zgnoic.

    > Zwolennicy Rydzyka kupują ND, a zwolennicy Biedronia GW.

    sprawdz nakłady, i kase którą kasuja od panstwa. I jesli któras bierze pieniądze od
    panstwa to przestaje byc czwartą władzą kontrolujaca rząd - u nas kontroluje raczej
    opozycje. Chore...

    Zdaje sie ze mówiles ze telewizora nie masz... Kazda wpadka kaczora była wałkowana
    tak długo az pojawila sie nowa...

    >Ale uważam że skoro media mają tę władze kontrolować to _muszą_ takie rzeczy
    > upubliczniać - tak ich rola.

    No świetnie - upubliczniają teraz? Komorowaski w sądzie -nie było. Skok na lasy
    panstwowe -nie było. Pierwszoklasisci i protesty - nie było. Uchwalono budzet -
    słyszałes o tym? Zainteresował sie ktos co jest w srodku?
    Nie -ważna była sałataka poseł pawłowicz.
    Ty chyba zartujesz jesli nie widzsz w tym jawnej manipulacji na korzysc władzy.

    > Czyli uważasz że społeczeństwo zostało zmanipulowane i nie wie na kogo
    > głosuje? To jak możliwe że to społeczeństwo zagłosowało na AWS, później na
    > SLD a później na PiS?

    na pis dlatego ze wyszła afera rywina - i okazalo sie ze wysmiewany układ jest jednak
    faktem.

    > To by musiało znaczyć że co 4 lata zmieniali się
    > właściciele mediów i stąd zmieniała się linia manipulacji tylko że ta
    > hipoteza upada wobec faktu że nigdy w historii wolnej Polski nie było
    > takiego okresu by wszystkie (albo większość) mediów głosiła to samo.

    No własnie -o 25lat suflują to samo - raz zgadzam sie z tobą. I wcale nie twierdze
    ze bedą suflowac na korzysc PO. To moze byc dowolna partia byle gwarantowala status
    quo układu.

    > Brukowce: (zrobiłem osobną kategorię bo chyba nikt normalny nie traktuje ich
    > jako głosu w debacie publicznej):

    A czemu nie - nakłady sie liczą.

    > Telewizja:
    > TVN - PO
    > TVP - SLD
    > Polsat - raczej PO, ale ogólnie niewiele polityki
    > Trwam - PiS

    otóz to - w urabianiu opinii liczy sie własciwie tylko telewizja. I to co napisales
    mówi samo za siebie. I tez dlatego taki był opór zeby trwam wpuscic do telewizji
    naziemnej.

    > Po wyborach PiS "przejął" Rz, TVP i radio publiczne i co? I minęły dwa lata
    > i stracił władzę dlatego twierdzenie że kto ma media ma władzę to mit.

    z tym przejęciem to bym polemizował. Jak ktos leży mocno na lewo to wyprostowanie go
    to owszem duża zmiana. Ale jeszcze nie skręt w druga stronę.

    > Mediów jest na tyle dużo że dla każdego wystarczy :-)

    Jednym krótkim rozporządzeniem zabroniłbym panstwu (i panstwowy firmom) transferowac
    kase do mediów.

    b.