    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 23 Dec 2014 04:05:38 -0800 (PST)
    <m6pcge$tib$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <m6pgq4$g46$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <m6rl08$coc$1@node1.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <m6rvo5$1f5$1@node2.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <m78re2$vec$1@node1.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <m7bf9k$ri8$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Wyłączać cyrkulację, czy nie?
    From: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 23 grudnia 2014 11:14:13 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    > A ja mówię o tym, że można zrobić sondaż z _prostym_ pytaniem o którym nikt
    > myślący nie będzie mógł powiedzieć że został zmanipulowany. Oczywiście on
    > nie będzie dowodem - ale będzie uzasadnieniem podejrzenia.

    Nikt myslący? Ergie otwórz oczy - tu nie chodzi o myslenie, a o interes. A dla
    interesu mozna głosic w mediach absolutne bzdury. Dlatego upieram sie zeby badanie
    było mniej podatne na manipulacje. Rozumiem ze nie umiesz zaproponować nic innego,
    dlatego tak sie przy tym upierasz.

    > Założyłeś sobie a priori że ktoś chce coś zamiatać. Jak na razie nie ma
    > powodu by zakładać że ktoś zechce coś zamiatać pod dywan bo nie ma nawet
    > powodu by zakładać że jest co zamiatać.

    Bez żadnych, absolutnie żadnych badan wynik PSLu stanowi lampke ostrzegawczą.
    Ale idziesz ciekawą drogą - jako test proponujesz cos niewiarygodnego, tych
    niewiarygodnych badan nikt nie chce robic, a poniewaz nikt nic nie zrobił to "polacy-
    nic sie nie stało" Najlepiej g...na nie dotykac, mozna sie pobrudzic.

    > Bo nie oglądasz amerykańskich filmów - tam sobie ludzie idą do kogo chcą i
    > on wszystko wyjaśnia odkrywając rządowy spisek :-)
    > Ale u nas też jest pewne pole do manewru.

    Na procedurach karnych sie nie znam -nie wiem jakie jest pole manewru.
    Ale domyslam sie ze jest - prawie 5lat po katastrofie smolenskiej nie ujrzały swiatła
    jeszcze tasmy z jaka - a te są w gestii naszych prokuratorów. Wiec na pewno
    prokurator duzo moze -tylko czy aby zechce wspierac opozycje?

> [...]
    > B: 34 głosów ważnych, 13 nieważnych
    >
    > po odrzuceniu głosów z komisji gdzie głosów nieważnych jest ponad 20%
    > (komisja B) stosunek jest podobny: 48:43 = 1,116
    >
    > Przykład 2:
    >
    > Komisja 1:
    > A: 42 głosów ważnych, 8 nieważnych
    > B: 49 głosów ważnych, 1 nieważnych
    >
    > Komisja 2:
    > A: 48 głosów ważnych, 2 głosów nieważnych
    > B: 31 głosów ważnych, 19 nieważnych
    >
    > jak widać w całym kraju wyniki te same lecz po odrzuceniu głosów z komisji
    > gdzie głosów nieważnych jest ponad 20% (komisja B) wygrywa partia B!

    To nie jest wyjaśnenie tylko opis. Statystyka nie bazuje na zbadaniu kilku komisji.
    Trzeba zbadac dlaczego wyborcy wszystkich partii zachowują sie jak nalezy sie
    spodziewac - czyli głosy rozkładaja sie równo - a nie dotyczy to tylko dwóch partii -
    jesli 100 wyborców PSL i PO pójdzie głosowac w obwodzie o małej liczbie głosów
    niewaznych to inaczej zagłosuje nie gdyby trafiła do komisji o dużej liczbie.

    http://tergiwersacja.files.wordpress.com/2011/10/map
    a-2006-i-2010.jpg

    Kazdy uczciwy człowiek, poza lemingiem, patrząc na te dane powie sobie że cos jest
    nie halo. Nie wiadomo co, moze cos w sumie nieistotnego ale jednak. Leming
    wątpliwosci nie ma.

    > Wyżej wyjaśniłem.

    Nie ergie, niczego nie wyjasniłeś. Dlaczego krzywe na moim wykrecie sa idealnie
    podobne?

    > Bo ja jestem za "państwem prawa". A prawo powinno być jedno dla wszystkich a
    > nie zmieniane w zależności od tego kogo akurat mamy osądzać.

    Panstwo prawa w którym odpuszczasz łotrom? Przeciez to panstwo bezprawia.
    "Panie doktorze słysze jedno widze drugie..." - gadasz jak w socjalistycznej
    telewizjii i pewnie w te sprzecznosci wierzysz.

    > Jak to nikt nie wiedział? To dlaczego już wtedy określano to mianem
    > "Targowicy"? To dlaczego młodzi chcieli brać kilofy i robić rewolucję a
    > głównie biskupi i odłam nazwijmy to "inteligencki" tonowali te nastroje.

    ja tak tego nie pamietam - ale ok, dawno było a ja młody.

> [...]
    > zakładał.
    >
    > Ja wiem, że teraz fajnie patrzy się wstecz i ocenia dlaczego tylko tyle. Ale
    > _wtedy_ to i tak było niewyobrażalnie dużo. I nie mam zamiary osądzać
    > tamtych ludzi negatywnie za to że wtedy ugrali tylko tyle bo moim zdaniem
    > oni ugrali aż tyle. Co z tym później zrobili (oni i inni) to inna kwestia
    > ale to nie przekreśla tego że okrągły stół był ogromnym sukcesem mimo że to
    > był jednocześnie zgniły kompromis. Bo sukcesem było to że do kompromisu
    > doszło _nikt_ wcześniej nie zakładał że do tego dojdzie i dojdzie tak

    Ja nawet nie do okragłego stołu mam pretensje - tylko do lat późniejszych gdzie mozna
    było komuchów pogonic, było na to poparcie społeczne, a nie zrobiono tego.

    > Demagogia. Nikt nie musiał wyjechać tylko chciał bo _mógł_. Bo w końcu
    > jesteśmy normalnym krajem z którego każdy może wyjechać kiedy zechce.

    hehehe - wszycy postanowili emigrowac bo im sie pogoda na wyspach spodobała, a
    aspekt ekonomiczny nie miał zadnego znaczenia. I to ze polki rodzą tam wiecej dzieci
    z niczego nie wynika.

    Nie wiem - ślepy leming jestes czy świadomie łesz - jesli to drugie to gadac mi sie
    juz nie chce. Tu poczytaj:

    cytat******************
    Trudna sytuacja na rynku pracy sprawiła, jak pokazują to badania PBS DGA dla Gazety
    Wybor-czej, że co drugi młody Polak w wieku 18-24 lata w ciągu najbliższych dwóch lat
    rozważa wyjazd
    z Polski w poszukiwaniu pracy
    6
    . Z badań tych okazuje się też, że aż 40% respondentów ma w naj-bliższej rodzinie
    kogoś, kto wyjechał za pracą po 1 maja 2004 r. natomiast 24% badanych ma takie
    osoby także wśród najbliższych znajomych. Z sondażu wynika, że emigracja zarobkowa
    dotyczy
    każdej grupy społecznej oraz każdego regionu kraju. Zdaniem badanych osób do
    głównych przy-czyn emigracji w pierwszej kolejności należą niskie zarobki w Polsce
    oraz brak pracy. Z kolei
    z badań przeprowadzonych na 46 polskich uczelniach w tym lubelskich: AR, KUL, PL i
    UMCS
    przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów AIESEC
    7
    , wynika, że dziewięciu z dziesięciu
    studentów kierunków ekonomicznych zamierza szukać zatrudnienia za granicą oraz aż
    60%. st u-5
    http://www.mps.gov.pl/index.php?gid=438
    6
    Zob. http://www.pbsdga.pl/x.php?x=408/Praca-za-granica.ht
    ml (03. 09. 2007)
    7
    Lubelski Kurier (2006). Studencki exodus za pracą. Nr 112 z dnia 09 maja.
    40
    dentów z grona 4 tysięcy objętych badaniem "Pracodawca Roku" deklaruje chęć wyjazdu
    do pracy
    lub na praktykę, głównie do krajów Unii Europejskiej, zaś jedna trzecia badanych
    jeszcze się wa-ha. Niewątpliwie, zamiar wyjazdu nie daje pewności, że osoba
    deklarująca to uczyni. Jednak jak
    pokazują to badania PBS DGA większość (69%) młodych ludzi myślących o emigracji
    zaczęła już
    jakieś przygotowania z tym związane, tj. szuka ofert pracy, sprawdza informacje o
    kraju do któr e-go chce wyjechać oraz uczy się języka obcego.
    O emigracji myślą nie tylko młodzi ludzie, wedłud Interaktywnego Instytutu Badań
    Ryn-kowych (IIBR) zagraniczną propozycję pracy na stanowisku podobnym do aktualnie
    zajmowane-go mogłaby przyjąć niemal połowa (49,3%) badanych pracowników średnich i
    dużych przedsię-biorstw
    8
    . Dla prawie wszystkich osób (99,1%), które wyraziły chęć przyjęcia zagranicznej
    propo-zycji pracy najważniejszym czynnikiem motywującym przy podejmowaniu decyzji o
    wyjeździe
    z kraju jest wynagrodzenie, wyższe niż oferowane w kraju.
    koniec cytatu ****************8
    to pochodzi z
    http://pracownik.kul.pl/files/10246/public/Artykuly/
    Ekon_aspekty.pdf

    > Patrząc z mojego punktu widzenia - to byłaby krew moich rodziców i
    > ewentualnie moja nie zgadzam się, ale rozumiem, że ludzie którzy wtedy
    > siedzieli cicho i nie wychylali głowy teraz żałują że myśmy swojej krwi
    > wtedy nie przelali po to by im teraz było lepiej.

    jakie ty pierdoły piszesz - przeczytaj swoje zdanie ze 3x - ludzie którzy siedzieli
    wtedy cicho żałują ze siedzieli cicho, ze nie przelali SWOJEJ krwi dla naprawde
    wolnej Polski, nie twojej - ty bys siedzial w domciu zapewne.

    > Ale ja ich nie chcę "unieczynniać". Ja jestem za lustracją! Ale

    Tylko ze dokładnie to robisz -związujesz rece, chronisz przestępców. Najpierw w imię
    "panstwa prawa", teraz... cos tam wymyslisz - byle kaczor z maciarewiczem tego nie
    zrobili. Skutecznosc propagandy mainstreamu jest powalająca.

    > Nie od początku była _lista_ i to jest podstawowy problem.

    A to przestępców nie wolno na listę wpisac i po kolei badac? Co jeszcze wymyślisz
    zeby komuchów chronic? Rodziców spytaj czy o to im chodziło wtedy zeby ich syn
    chronił komuchów.

    > Terrorysta zabija by zwrócić na coś uwagę - celem (zwykle) nie jest
    > zabijanie samo w sobie - ale to go nie usprawiedliwia, bo ten sam cel można
    > osiągnąć różnymi drogami.

    Zgoda - zabójstwo to jedna z najpoważniejszych zrobni. Ale zdaje sie ze ci z S8 i
    lepper to raczej daleko byli od poważnych zbrodni. Moze stopniuj troche zachowania?

    > Po raz ostatni: Zmiana nastąpiła - mamy wolność słowa, wolność wyznania,
    > możemy podróżować, mamy wolny (a w każdym razie wolniejszy) rynek, opozycja
    > nie siedzi w więzieniach, mamy wolne wybory, wolne media. Zabrakło tylko
    > "igrzysk" w postaci wieszania komuchów. Ale to co uzyskaliśmy mnie wystarcza
    > ja się obejdę bez tych igrzysk.

    owszem zmiany nastapiły i jest liberlniej niz było. Mozemy podróżowac i to jest
    bezdyskusyjne. A te pozostałe wolnosci są mocno dyskutowalne o czym było juz
    wczesniej.

    > Jasne :-) Martyrologii ciąg dalszy. Przypomnij mi czy to media nie chciały
    > być przy okazji podpisywania umowy koalicyjnej czy może jednak z wyjątkiem
    > tv Trwam nie zostały zaproszone?

    No i co z tego? Co to ma wspólnego z tym co powyzej napisałem? Czy rząd kaczynskiego
    wpływał na media by fałszowały rzeczywistosc?

    > W przypadku dużych gazet te reklamy to kropla w morzu, ale oczywiście jeśli
    > są kierowane tylko do mediów "przyjaznych" przyznaję że to patologia.

    to nie kropla, gw upadnie w ciągu roku od odcięcia odpaństwowego cycka.
    Dobrze ze chociaz przyznajesz ze to patologia - ale juz konsekwencji zdajesz sie nie
    dostrzegac.

    > ani GW w
    > opisaniu afery Rywina,

    buahahahaha, upadłem i sie turlam.

    ani RMF w aferze Starachowickiej., ani w dziesiątkach
    > innych ,mniej spektakularnych przypadków.

    pewnie teorie informacji i propagandy maja opanowaną lepiej niz ty.

    > Jak to nie było. Włączam RMF - cały dzień tylko o tym.

    taaaak? Słyszałes 3 godziny "nie wiem" "nie pamietam"? Telewizje które miały
    reporterów na sali

    > ROTFL. Państwo przełożyło pieniądze z jednej kieszeni do drugiej taka samo
    > państwowej - to nie "skok".

    Masz w to wierzyc. Ostatnium po OFE zasobie który można rąbną narodowi sa lasy. A
    worek panstwowy pusty. I ci bandyci je sprzedadzą ze czystą zywą gotówke która w
    połowie ukradna a w połowie zmarnują. A przed wejsciem do lasu bedzie stała tabliczka
    "ubergang verboten".

    > W GW pół roku to wałkowali aż żal było czytać, a o tym że podręczniki
    > darmowe to jedna mała notka.

    o poręcznikach było wiecej w dziale sukcesy. Ale ja mówie o ostatnich dniach w
    mediach gdy to sie rozstrzygało.

    > Czytałem kiedyś projekt, co ostatecznie uchwalono jeszcze nie wiem, ale od
    > dwóch tygodni jestem głównie poza domem.

    Gdyby ktos sie zainteresował to bys słyszał.

    > Nie wiem, o czym piszesz, ja pamiętam "ośmiorniczki".

    Pani poseł jadła sałatke na sali posiedzen. Piękna ustawke zrobiono aby wywołac
    awanture i przykryc ważne tematy. Gebels byłby dumny.

    > Nie wiem co jest obecnie w telewizji. Ale wiem co leci w radiu i co piszą
    > gazety nawet te nazywane przez ciebie jako prorządowe. I tak samo jak _od
    > zawsze_ w RMF co dzień jest opisywana jakaś nowa wpadka władzy, a w GW
    > ciągle afera goni aferę, problem goni problem generalnie same złe
    > wiadomości.

    a konkluzja jest ze trzeba zmienic władze, czy raczej ze alternatywą jest ten
    straszny pis i nic zrobic sie wobec tego nie da? Propagande to trzeba umic robic.

    > Przypomnij mi kto ją ujawnił? GW czyli jednak GW nie jest częścią układu czy
    > może to kolejna warstwa spisku i to było kontrolowane?

    juz sie posmiałem, ty tak naprawde? A czemuz to gw to opublikowało po kilku
    miesiacach negocjacji z układem? Moze dlatego ze michnik sie nie dogadał z rywinem?
    A, hipotetycznie, gdyby sie dogadał?

    > Ale jakiego układu? GW z ND? TVN z tvTrwam?

    układu ubecko-medialno-biznesowego żyjącego z publicznych pieniędzy, i dbającego zeby
    jakies nowe panstwo im sie do dupy nie dobrało.

    > Niepokazywanie informacji niewygodnych dla rządu to nie jest prostowanie,
    > ani zmiana na prawo - to zwykłe przejęcie i autocenzura.

    Jakos tam zgoda - domagam sie równosci w opisywaniu kazdej władzy. Jesli tuska sie
    kryje z jego cygarami tego samego oczekuje wobec kaczora. Jesli sie upublicznia
    wpadki kaczora, to i kazdej kolejnej władzy.

    > Za czasów AWS-UW TVP i PolskieRadio były jeszcze bardziej na lewo, a jedynym
    > niezależnym medium był RMF, bo TVN i Polsat dopiero (w kwestii publicystyki
    > i wiadomości) raczkowały a jakoś ludzie dotarli do "prawdy" i postkomunistów
    > wywalili, dlatego powtarzam przeceniasz rolę telewizji tym bardziej że z

    ja nic nie przeceniam - to są wiadomosci branżowe - co formuje opinię.

    > każdym rokiem rola TV słabnie a rośnie rola internetu jako takiego i mediów
    > społecznościowych w szczególności.

    zgoda, ostatnie lata przynoszą zmiany. PIS wygrał wsród młodych bo ci mają inne
    zródło informacji niz TV, a manipulowac internetem jest duzo trudniej.

    > To gdzie mieliby się reklamować?

    Ogłoszenia handlowe -w internecie.

    >Ot choćby PKP ze swoimi nowymi pociągami?
    > Albo LOT z nowymi połączeniami? Oni _muszą_ się reklamować bo inaczej
    > konkurencja ich "zje". Oczywiście są przegięcia jak np. reklamy KGHM, ale
    > już w przypadku takiego Orlenu bym polemizował bo moim zdaniem powinien
    > budować świadomość marki więc "musi" ją przypominać.

    I lasy panstwowe, i firmy energetyczne. Nie mówie ze terapia nie bedzie bolała i w
    jakis przypadkach nie bedzie szkodliwa.
    Ale znów, jak z lustracją, w imię ochrony jakiegos pojedynczego LOTu nie pozwolimy
    zrobic porządku w skali kraju? Gdyby był taki projekt mysle ze taka byłaby linia
    obrony układu - nie pozwólmy zniszczyć lotu przez tych durnych oszołomów z prawicy.

    b.