    Date: Sun, 28 Dec 2014 21:51:46 +0100
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wyłączać cyrkulację, czy nie?

    W dniu 2014-12-28 o 21:03, Irek.N. pisze:

    > Czyli nic nie wiadomo o temperaturze w okolicach kranów.
    >
    > Myślę, że Twoje rozwiązanie niczego nie rozwiązuje, zaś Użytkownik
    > mocno przekombinował.

    Niby co przekombinował?
    Moje rozwiązanie to raptem dodatkowy koszt 30zł za przekaźnik z
    podstawką + koszt przewodu 3 x 1,5mm2 położonego od skrzynki
    rozdzielczej do kotłowni, gdzie zamontowana jest pompa cyrkulacyjna oraz
    przewodu sterującego od centrali alarmowej do rozdzielni elektrycznej.
    Wykonując instalacje kompleksowo, sterowanie pompą cyrkulacyjną jest
    robione przy okazji budowy pozostałych instalacji tj. alarmu i elektryki.
    Projektując instalację alarmową i tak muszę przewidzieć czujki ruchu czy
    kontaktrony. Dlaczego więc ich nie wykorzystać przy okazji do sterowania
    pompą cyrkulacyjną? Zwłaszcza, że takie sterowanie i tak się ogranicza
    do zamontowania dodatkowego przekaźnika za 30zł.
    Z reguły montując instalacje i tak robię ludziom kawałek automatyki np.
    odłączanie zbędnego oświetlenia i zasiania gniazd podczas nieobecności
    domowników (kiedy alarm zostaje zazbrojony) i czasami odcinanie wody
    wodociągowej, co zapobiega zalaniu domu w razie pęknięcia wężyka czy
    rury wodnej podczas nieobecności domowników.

    > U siebie zrobię tak, że rano odpali się cyrkulacja jak rozbrojony
    > zostanie alarm w budynku, a wyłączy jak wszyscy go opuszczą.
    > Czyli średnio około 10-11h dziennie, powiedzmy 1.2kWh dziennie +
    > pompka, stać mnie :)

    Czyli zrobisz to co ja proponuję tyle, że nie wykorzystując wszystkich
    możliwości centrali alarmowej :)