eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWylewka na wjazd przed garażem - Czy robię to dobrze ?Re: Wylewka na wjazd przed garazem - Czy robie to dobrze ?
  • Data: 2009-10-10 08:45:22
    Temat: Re: Wylewka na wjazd przed garazem - Czy robie to dobrze ?
    Od: "rrr." <d...@w...or> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik M napisał:

    > Pamiętaj, że pod wylewką masz zbiornik ciepła (ziemia o dodatniej
    > temperaturze - kilkaset ton. To ciepło ucieka, jeśli przykryjesz to
    > nawet niewielką warstwą stryopianu, to zatrzymasz tę ucieczkę.
    > Współczynnik przewodnictwa dla piachu/gliny wynosi ok 0,8-1W/mK, a
    > styropian ma 0,04W/mK. Tak więc podłoże niżej oddaje ciepło wyższym
    > warstwom i jeśli tylko opóźnisz ucieczkę to nie doprowadzisz do
    > zamarznięcia.
    Pamiętaj, że nie działa to tylko w kierunku góra-dół.

    > Bredzisz. Tornad nic nie napisał o sile przyciągania. A ciepło poprzez
    > dyfuzję przechodzi z obszaru cieplejszego (niższe warstwy) do
    > zimniejszego (powierzchnia).
    Ręce opadają, wiesz co to jest temepratura przemarzania ? I i co z tego,
    że na 20 cm masz -15 stopni C a na 50 cm masz -10 stopni C to i tak i
    tak ziemia Ci zamarznie.

    Więc weź przykryj ziemię styropianem nawet o grubości nawet 0,5 m ale
    zagłebiając go na 10 cm. powierzchnia 3m2, pytanie, czy przy
    termperaturze -20 stopni C ziemia pod styropianem zamarznie czy nie ?

    > Myślę, że jesteś produktem dzisiejszego szkolnictwa, który maturę robił
    > rysowania i robienia kanapek zamiast matematyki a zamiast fizyki miałeś
    > "przyrodę". Do tego nie zrozumiałeś zupełnie tego, co napisał Tornad. I
    > jeszcze chwalisz się swoją ignorancją.

    Jak rozumiem temperatura przemarzania nie istnieje ?

    Pewnie masz rację, tylko Twoja znajomość powyższych rodzi pytanie, po co
    ocieplać ściany fundamentowe ? Przecież zagłębione są poniżej strefy
    przemarzania, a grzeje je od dołu taki wielki grzejnik ?
    cytuję .
    > A ciepło poprzez
    > dyfuzję przechodzi z obszaru cieplejszego (niższe warstwy) do
    > zimniejszego (powierzchnia).
    Jak rozumiem masz doktorat z fizyki a matematyki przestałeś wykładać z
    nudów ?

    pozdrawiam
    rafał