  • Data: 2019-03-06 13:12:06
    Temat: Re: Wylewka przed tynkami
    Od: Kżyho <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie ma nic takiego jak oszczedne grzanie niskotemperaturowe. Budynek ma okrteslone
    straty ciepla i zeby w nim utrzymac zadana temperature trzeba w kazdym systemie
    dostarczyc taka sama ilosc energii. Jedyne podstawowe metody na oszczedzanie kasy to
    zmiana nosnika na tanszy lub/i zmniejszenie temperatury.

    Tylko jest jeszcze coś takiego jak kondensacja w kotle i zysku jest z
    niej tym więcej im niższa temperatura wody w obiegu, a powyżej tych
    55-60 stopni to już możesz zapomnieć w zasadzie o zysku z kondensacji.
    Ot choćby taka różnica.
    Poza tym, może nie byłem najlepszy z fizyki, ale zawsze słyszałem, że
    jak mamy wyższą temperaturę, to i straty będą większe, bo nie są one
    liniowe tylko wraz ze wzrostem temperatury, rosną straty.

    Pzdr

    --
    /__/_* /