  • Data: 2019-03-07 21:06:21
    Temat: Re: Wylewka przed tynkami
    Od: Budyń <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 7 marca 2019 20:34:39 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Oczywiscie nalezy uwierzyc Ci na slowo bo udowodnic tego nie jestes w stanie. Jesli
    tak uwazasz to pomyliles religie z zyciem w realu. Dokad nie udowodnisz ze masz racje
    nie masz racji. Takie sa zasady przeprowadzania dowodow.

    szanowny kolego - jesli budynek ma straty 1kW to aby utrzymać temperaturę wewnętrzną
    należy mu dostarczyć moc 1kW non stop. Czyli 24kWh na dobę.
    Ale nie musi to być dostarczanie non stop, w budynkach popuszcza sie lekkie wahania
    temperatury. Mozna dostarczyć 1kW przez 24h, lub 2kW przez 12h, lub 3kW przez 8h itd.
    Energia ta sama.
    Jak to realizować? Ano za pomocą ciepłej podłogi. Jesli podłoga ma dać 3kW to musi
    być cieplejsza (gdy pracuje) niż wtedy gdy ma oddać 1kW.
    Przy takim samym przepływie wody rozwiazuje sie to poprzez zmiane temperatury wody,
    dla 3kW wyższej niż dla 1kW, co mam nadzieję jest oczywiste.

    No i dochodzimy do tego od czego sie to zaczęło - sprawność kotła gazowego moze
    zalezeć od temperatury wody na wyjściu. Im nizej - tym lepiej i taniej. Kotła
    elektrycznego, czy na pellet to nie dotyczy, ale gazowych kondensacyjnych -owszem.

    Tyle ze ty to wszystko wiesz i cały czas obowiązują wzory które przytoczyłeś.

    b.