  • Data: 2019-03-07 23:32:26
    Temat: Re: Wylewka przed tynkami
    Od: Budyń <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 7 marca 2019 21:58:54 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Jedno mamy ustalone i z tym sie zgadzam. Zeby utrzymac temperature w budynku trzeba
    dostarczyc tyle energii ile z niego ucieka. Masz racje, to oczywiste. Teraz moze
    przejdz do troche trudniejszego zagadnienia. Twierdzisz ze dostarczanie wiekszych
    ilosci czynnika o nizszej temperaturze do wymiennika o wiekszej powierzchni powoduje
    oszednosc w ogrzewaniu w stosunku do ukladu z dostarczaniem mniejszej ilosci czynnika
    majacego wyzsza temperatura i mniejszy wymiennik ciepla.

    nie wiem o czym mowisz wspominając o wymienniku o większej/mniejszej powierzchni, tak
    po mojemu nie ma żadnych zmian powierzchni.

    Wiem w ktorym miejscu przy gazie powstaje roznica na korzysc niskiej temperatury. Ale
    jest to strata o takiej wielkosci ze da sie ja policzyc ale w realu nie da sie jej
    wykazac bo jest zbyt mala zeby praktycznie w kieszeni zostaly jakies monety. Bo to o
    to co zostaje w kieszeni chodzi a nie o prowadzenie jalowych dyskusji o wyzszosci
    swiat bozego narodzenia nad swietami wielkiej nocy.

    no jak tak - zuzywałem kiedyś 2500m3 gazu rocznie (z pamieci piszę), pisałem juz o
    tym. Porobiłem szereg usprawnień oraz wymieniłem piec. Według mnie najważniejszą
    procentowo sprawą była wymiana pieca. Zużywam teraz ponizej 1200m3 rocznie. Chciałbym
    zeby było inaczej bo bym sie chwalił jakie to wypasione solary zrobiłem. Ale to chyba
    jednak piec.

    b.