eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWymiana ogrzewania (mieszkanie w starym budownictwie) › Re: Wymiana ogrzewania (mieszkanie w starym budownictwie)
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 20 Sep 2021 10:03:30 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Wymiana ogrzewania (mieszkanie w starym budownictwie)
    From: ptoki <s...@g...com>

    niedziela, 19 września 2021 o 03:47:25 UTC-5 Pete napisał(a):
    > Cześć,
    >
    > poradźcie co wybrać jako źródło ciepła w mieszkaniu 43m2 w starym
    > budownictwie (ostatnie piętro, płaski dach). Wymienione okna, poza tym
    > brak ocieplenia.
    > Brak instalacjo C.O. Brak dostępu do gazu.
    > Dotychczas było ogrzewane kominkiem/kozą.
    >
    > Jaki rodzaj ogrzewania wyjdzie najkorzystniej inwestycja na początku (z
    > uwzględnieniem ew dotacji 'czyste powietrze') + potem koszt eksploatacji?
    >
    > Panele IR czy klimatyzacja?
    > Coś jeszcze warte zainteresowania?

    Slabo to widze.
    Ocieplenie stropu pozwoli ci oszczedzic jakies 25% energii jaka zuzywasz.
    Jak ta kamienica jest podobnie zapuszczona organizacyjnie jak jest zapuszczona
    technicznie to sprobuj naklasc styro na stropie od gory.
    Kup 5cm styro, kladz 2 warstwy na zakladke. Na to pozesz polozyc tania sklejke 3mm
    albo osb, zalezy co tansze.
    Takie ocieplenie da ci sporo ale i tak sciany beda cie studzic. Jak masz mieszkanie
    narozne to duzo wiecej nie poprawisz.

    A ugrzac musisz. Koza grzeje zdrowo, znaczy sie wymienia powietrze, i grzeje. Jak sie
    przepniesz na IR to zacznie sie grzyb w miejscach zacienionych.
    Jak zrobisz sobie pompe ciepla to jest szansa ze nie bedzie duzych problemow z
    wilgocia ale tanio nie bedzie.
    No i jak PC to i jakis rekuperator plus nieco przerobek aby wentylacje zrobic
    sensownie.

    Ja bym zaczal od spoldzielni, jak sa ugodowi to bym zaczal od ocieplenia a potem
    ewentualnie jakies solary albo PC gruntowa pionowa.

    Zakladam ze pieca na zaden ekogroszek tam nie wcisniesz.

    A jak spoldzienia robi pod gorke to sprzedaj to bo IMHO wiecej klopotu niz pozytku.
    Ale to juz rada spoza zakresu.