eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWymiana ogrzewania (mieszkanie w starym budownictwie) › Re: Wymiana ogrzewania (mieszkanie w starym budownictwie)
  • Data: 2021-09-22 19:58:22
    Temat: Re: Wymiana ogrzewania (mieszkanie w starym budownictwie)
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .09.2021 o 19:37 a a <m...@g...com> pisze:

    > Klimy sa sprzedawane na rynki azjatyckie do chłodzenia mieszkań latem
    > a nadwyżka jest kierowana do Europy i robi za pompy c iepla, ale to nie
    > to samo, także pod względem gwarancji i serwisowania.
    >
    > Tak samo autobus produkowany na rynek europejski, zamarznie i nie odpali
    > zimą, gdy go kupi ktoś z Syberii

    Ech, co chcesz osiągnąć tą swoją pisaniną w tym wątku? - myślisz, że
    przekonasz kogoś rozsądnego, że PC powietrzna w naszym klimacie to zło? -
    nie przekonasz, bo nie masz racji.
    Ja nie mam 30 lat i swoje też przeżyłem. 20 lat kupowałem drewno do kotła
    zagazowującego (Vigas). Mam go nadal, mam pod wiatą i wokół niej jakieś
    40mp drewna opałowego. To jest właśnie rezerwa na "kanadyjskie mrozy".
    Kocioł może pracować bez prądu. Prądu potrzeba do pompki obiegowej. Mam w
    kotłowni UPS 350W zasilany z akumulatora żelowego 46Ah na którym ta pompka
    chodziła 2 doby i dalej działała, nie chciało mi się dłużej testować.
    Ubiegłej zimy były mrozy dochodzące do -23 st. PC (wg. "manuala" do -20)
    chodziła i dawała ciepłą wodę. Pisałem nawet tu wtedy o jakiej temp. - ale
    teraz już nie pamiętam i nie chce mi się szukać. Tu gdzie mieszkam w zimie
    2005/2006 były mrozy dochodzące do -30-35st przez kilka nocy z rzędu. Ale
    na przestrzeni 20 lat była tylko jedna taka zima. Pozostałe są "słabe" lub
    ,,średnie". Na te słabe i średnie zimy PC to idealne rozwiązanie. Jak
    przyjdą arktyczne mrozy to ludzie z PC ogarną kominki/kozy/farelki i też
    dadzą radę.
    Co do gazu - jego też może nie być, jak nie ma prądu kocioł gazowy nie
    pracuje, nie każdy pójdzie na zwykłym UPS'ie. Gaz to nie jest żadna
    alternatywa dla PC. W okresach przejściowych ogrzewanie gazem jest sporo
    droższe niż PC. Jak przyjdzie katastrofa klimatyczna to gaz niewiele
    pomoże.
    Nic sensownego nie wnosisz do tej dyskusji, jedynie piszesz jakieś bzdury
    nie widomo po co.

    TG