  • Data: 2021-10-07 22:26:57
    Temat: Re: Wymiana pieca gazowego
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-10-07 o 20:59, Budzik pisze:
    > Niestety muszę wymienic piec gazowy jeszcze w tym roku.
    > Obecny piec to 20 letnia beretta venus38i o mocy około 40kw.
    > Dom ma 240m, ma ocieplony dach, elewacja ocieplenie 5cm ale cos tam
    > podobno było ocieplane w murach na etapie budowy. Mury grupe, około
    > 40cm.
    > Okna dwuszybowe, wymienione kilka lat temu.
    >
    > W jakiej mocy piec celowac?
    >
    > Piec jednofunkcyjny, mysle ze jak juz robić to wypadałoby wymienic
    > komplet razem z zasobnikiem.
    >
    > Jakich kosztów powinienem sie spodziewac?
    >
    > Piec to pewnie z 5-7kpln?

> [...]

    Wejdź sobie na tę stronę: cieplowlasciwie.pl

    Wpisz wszystkie dane budynku i dowiesz się jakiej mocy kotła
    potrzebujesz. Moim zdaniem taki dom jak Twój nie potrzebuje kotła o
    większej mocy jak 25-30kW.

    Jeżeli masz starą instalację stalową to nie wchodź w kotły z
    wymiennikami i z nierdzewki. Tylko wymienniki aluminiowo-krzemowo-magnezowe.

    Jeżeli masz zasobnik emaliowany, a najprawdopodobniej masz zasobnik
    Beretta Mars to radziłbym wymienić na nowy, zwłaszcza jeżeli nie
    wymieniałeś systematycznie anody magnezowej.

    Ja standardowo polecam kotły ACV Kompakt lub te same kotły pod polską
    marką Thermagen. Są to kotły z wymiennikiem
    aluminiowo-krzemowo-magnezowym o wyjątkowej budowie o maksymalnie
    zredukowanej ilości podzespołów i połączeń, dzięki którym są to jedne z
    najbardziej niezawodnych kotłów na rynku. Może nie mają najwyższych
    sprawności bo mają 107%, a najoszczędniejsze kotły 110%, ale możesz
    takie sprawności "wyciskać" tylko przy pełnej instalacji podłogowej.
    Przy grzejnikach różnica jest niezauważalna.

    Zasobniki do kotła gazowego musi posiadać możliwie jak najdłuższą
    wężownice lub też podwójny płaszcz. Ale zdecydowanie najlepsze są
    zasobniki typu zbiornik w zbiorniku. Dla przykładu firma ACV jest
    producentem jednych z najlepszych na rynku zasobników tego typu z
    wewnętrznym zbiornikiem na wodę użytkową z nierdzewki. Firma ta ma w
    ofercie zasobniki stojące bez możliwości zamontowania dodatkowej grzałki
    lub też zasobniki pionowe, wiszące z wbudowaną grzałką. Id ogromną
    zaletą jest bardzo duża wydajność ciepłej wody.

    Ale możesz też iść inną drogą. Kupić kocioł 2-funkcyjny + zasobnik
    warstwowy np. z nierdzewki. Zasobnik taki nie ma wężownicy, ani
    płaszcza. Podgrzewanie tego zasobnika odbywa się obiegiem ciepłej wody
    użytkowej. Aby to było możliwe to pomiędzy zasobnikiem, a kotłem jest
    zamontowana pompka sterowana termostatem. Typowe zasobniki warstwowe
    mają już taką pompę wbudowaną w jednaj obudowie ze zbiornikiem, ale nie
    należą do najtańszych. O wiele taniej złożysz taki zestaw kupując sam
    zbiornik np. Joule i oddzielnie pompę i termostat.

    Poszukaj w moich postach - dużo już napisałem na temat tych kotłów i
    zasobników. Nie patrz też na ceny kotłów ACV czy Thermagen w internecie,
    bo lokalny instalator załatwi Ci go taniej i uważaj na porady tych,
    którzy polecają to co najtańsze tylko dlatego, że jest najtańsze. Kotły,
    które Ci polecam plasują się w średniej półce cenowej, ale jakością biją
    wiele kotłów z tych wyższych półek.

    Dotychczas używałeś kotła z otwartą komorą spalania. Jeżeli nie masz
    obecnie żadnego wkładu kominowego to wystarczy wsadzić w obecny komin
    wkład z nierdzewki lub plastikowy o średnicy 80mm i masz już zestaw
    spalinowo-powietrzny.

    Jeżeli masz wkład kominowy z nierdzeki to niestety nie wykorzystasz go
    bezpośrednio do kotła kondensacyjnego. Musisz włożyć wkład z nierdzewki
    lub tworzywa sztucznego.

    W przypadku włożenia wkładu z nierdzewki obecny wkład będziesz musiał
    uszkodzić, bo się nie da obsadzić kolana spalinowego, nierdzewnego bez
    rozwalenia dotychczasowego wkładu.

    Zaś rozwalenie tego wkładu może nieść w przyszłości problemy, że wkład
    ten może się obsuwać i może uszkodzić nowy wkład spalinowy.

    Tutaj polecam elastyczne wkłady kominowe z polipropylenu (tworzywa
    sztucznego) firmy Ricom, które dostarczane są w jednym kawałku rury. Do
    tego wkładu firma ma specjalne kolana + uchwyty tzw. modernizacyjne,
    dzięki którym w dotychczasowym wkładzie nawet nie musisz wykonać ani
    jednego otworu.

    Opisz może jaką masz instalację CO i z czego wykonaną? Ile masz wody w
    obiegu? Jakie grzejniki?