eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWysokość rury spiro turbiny w komorze spalania kominka › Re: Wysokość rury spiro turbiny w komorze spalania kominka
    From: "steaven" <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wysokość rury spiro turbiny w komorze spalania kominka
    Date: Thu, 1 Mar 2012 21:19:30 +0100

    > U mnie rura spiro zaczyna się tuż nad wkładem (wkład jest z obudową
    > metalową, wyprowadzone są 4 otwory na rury spiro. Kratki wlotowe mam 2 po
    > bokach, niewiele większe od pojedynczej wylotowej. Niewielki margines jest
    > również wokół drzwi wkładu, ale w sumie na pewno nie mam takiego wlotu jak
    > Ty.

    No tak, ale to trochę inny schemat, niż ten, który jest u mnie. U Ciebie są
    dwie komory grzewcze, jedna dla turbiny i druga do wylotu górnej kratki.

    > Przy maksymalnym ciągu turbiny 900m3/h powietrze z górnej kratki wylotowej
    > potrafi zgasić zapałkę. Ale wtedy kominek pracuje przy swojej nominalnej
    > mocy, ok. 10-12kW. Przy niższych temperaturach "cug" jest mniejszy, ale i
    > obroty turbiny maleją.

    Górną kratkę mam z żaluzją, co by przymknąć jakby się przegrzało w salonie i
    niech leci ciepło do turbiny.

    > Reasumując, przy turbinie 400m3/h umiejscowienie spiro nie powinno mieć
    > większego znaczenia.
    > Jeśli masz automatyczny regulator obrotów, to zostaw sobie zapas przewodu
    > od termopary. Umiejscowienie tego czujnika jest kluczowe dla odpowiedniego
    > wyregulowania obrotów turbiny. U mnie termopara jest jakieś 20cm od góry
    > kapy

    No tak, ale jak napisałem wyżej u mnie jest jedna komora grzewcza. Słyszałem
    nawet opinie że kilka osób zdemontowało dolną komorę grzewczą do turbiny bo
    za słabo leciało ciepłe powietrze do górnej kratki. Myślę jednakże, że albo
    za dużo ciepła wysysali z dolnej komory i przez to nic już nie przenikało do
    górnej komory grzewczej skąd powietrze powinno lecieć w kratki.