  • Data: 2012-01-16 14:12:53
    Temat: Re: Wytrzymalosc dachu
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:4f142a71$0$26683$65785112@news.neostrada.pl...
    > Jedno jest pewne. Wykonawca umie zarządzać relacjami, bo dodał słup,
    > inwestor zadowolony, bo by mu "się dach zawalił".

    W moim projekcie był ewidentny błąd. Płotwa przy kominie była rodzielona na
    dwie części i odsunięta na 10cm. Dosłownei brakowało grubości płotwy czyli
    około 20cm aby minęła komin. Majster jak zobaczył to mi powiedział że ta
    połać dachu w tym miejscu będzie pracować jako dwie niezależne części i pod
    naporem śniegu jedna zapadnie się niżej niż druga. Zaproponował aby
    podeprzeć pod jętkami tuż przy kominie za pomoca podpory stalowej w
    kształcie T. W ten sposób jętki nawet tego nie poczuły a obie połacie dachu
    dachu zostały ustabilizowane względem siebie i dodatkowo podparte. Dach był
    w projekcie podparty tylko w dwóch miejscach a majster znalazł dwa
    newralgiczne punkty które jego ciesielski nos wskazywał jako ewidentne słabe
    punkty.
    Widzisz sprawa ewidentnie wygląda tak że konstruktor policzył prawidłowo
    połać całego dachu a architekt przeciał mu płotew kominem.
    Tu przydało się doświadczenie i zdrowy rozsądek cieśli
    "cotoniejedendachrobił"

    Marek