  • Data: 2012-01-16 14:48:46
    Temat: Re: Wytrzymalosc dachu
    Od: Robert G <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik M. napisał:

    > Przypomnę: wątek jest o tym, że w projekcie jest ileś słupów i praktyk
    > mówi, że ma być więcej, bo mu się wydaje, że za mało. Mi praktyk
    > sugerował by dać krokwie 8x25 zamiast 8x18 :-) bo się łatwiej wełnę układa.

    No to uzupełnię...
    Majster zmienił konstrukcję więźby nad przybudówką, gdzie jest kąt 35
    st, a nie 42 jak nad pozostałą częścią.
    Zmiana polegała na zastosowaniu dwóch poprzecznych belek - płatwi? - w
    połowie długości krokwi, zamiast jednej w kalenicy. Spowodowało to
    podparcie dachu w czterech odcinkach, zamiast trzech, jak było w projekcie.
    Ilości słupów majster nie zmieniał, zastosował je w tam, gdzie były
    wrysowane w projekcie.
    Poza tą jedyną zmianą, majster trzymał się projektu, a moje pytanie o
    wytrzymałość było z czystej ciekawości - doczytałem jednak i wynika, że
    dach jest bardzo solidnie zrobiony i się nie zarwie pod śniegiem :-)

    pozdrawiam
    Robert G.