    From: ddddddddddddd <d...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wytrzymałość domów w Polsce na wiatr
    Date: Wed, 18 Sep 2019 04:58:20 +0100

    W dniu 16.09.2019 o 22:34, s...@g...com pisze:

    > Z tym przywiazaniem to troche racja. Choc obserwujac to nie wiem czy to cos
    dobrego. Niby mieszac ludzi latwiej ale i tak sporo jezdza mimo tych zmian
    zakwaterowania. Pozytek tylko taki ze co chwila trza odpalac dole agentowi/
    bankowi/remonciarzowi.

    nakręca to rynek na pewno, to co mi się podoba, to dzieci w szkole
    przyzwyczajane są do takich zmian od początku - w szkole podstawowej co
    rok mają zmianę klasy (w sensie że nie jesteś cały czas w 1A, 2A itd.
    jak w Polsce, tylko co roku masz nowych znajomych a klasy są miksowane)

    > No zrobic lepiej sie oplaca. Dokladajac 50% mozna miec naprawde sporo solidniej.

    pytanie czy jest sens. Pytanie czy za tej samej wielkości dom w innej
    technologii ktoś zapłaci 50% więcej. Pytanie czy warto na dużo dłużej
    angażować pracowników. No i wreszcie- po co, jak w tych z tektury dachów
    nie zrywa...

    > Jak porownuje hamerykanskie i polskie domki to jednak wole polskie.
    > Z wielu powodow.

    A ja na tą chwilę nie mam zdania. Przy wymianie instalacji doceniłem
    lekkie ściany i stropy, w betonie czy nawet bloczkach trwa to
    zdecydowanie dłużej. Prawdopodobnie nie mam żadnej nośnej ściany, nawet
    zewnętrznej - a dzięki stalowej konstrukcji (to akurat niestandardowe)
    mogę wywalić praktycznie dowolną ścianę bez naruszania konstrukcji.
    Dom naprawdę ciepły, mimo że jakość budowy w UK jest zerowa (w dowolnym
    domu może wiać np. spod okna - bo nie dali nic; u mnie wiało z kanalizy
    (!) - rurę fi 50 wstawiono do rury fi 110 bez żadnej redukcji i tyle -
    110 na dwór do trójnika, ścieki na dół, a od góry kratka umożliwiająca
    wianie do domu ;)

    Lukasz