  • Data: 2014-07-21 12:15:24
    Temat: Re: Wytyczanie domu na działce - czy mogę samodzielnie?
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:53ccbac5$0$2150$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ta dokładność nie dotyczy konkretnego geodety, tylko polskich przepisów.
    > Dom ma być wytyczony z dokładnością 10 cm.

    Bo to wlasnie Polska
    co z tego ze dom ma byc wytyczony z dokladnoscia 10 cm skoro ma byc od
    granicy 4m
    nie 3,90 nie 4,10 a 4
    i kop sie z koniem

    > Być może. Dla szkieletówek chyba ciągle nie ma polskich norm.

    Sa przyjete kanadyjskie, stad czesta nazwa kanadyjczyk

    > Nie "typowy wymiar", tylko "typowa miara". Miara do mierzenia długości.

    a no tu sa wlasnie niuanse technologii wykonania
    u mnie wszyscy dostaja takie same miary tego samego producenta
    za uzycie jakiejs innej mozna oberwac po premi a w skrajnym przypadku nawet
    wyleciec z roboty.

    [cut]

    > Chodzi o dodawanie się błędów pomiarowych. Jedna deska z dokładnością do 1
    > mm, ale 10 desek - błąd może się skumulować i wyjść 5mm.

    a tu bedzie rachunek prawdopodobienstwa
    jesli blad masz rzedu 1 mm a przy dokladnym cieciu jest zazwyczaj mniejszy
    to czasami masz -1mm a czasami +1mm
    max co wyszlo na montazu przy domu 23m dlugim to bylo 3 mm
    pucka w ruch i na 6 czy 7 laczeniach po paru uderzeniach blad zniknal.
    Wazne zestawic sciany, polapac sciskami i "trytkami" zeby na leb nie spadlo,
    wszystko dopasowac i spionowac a dopiero potem skrecac.

    > Noż kurczę. Wszędzie czytam, że na moim gruncie fundament wcale nie
    > wychodzi taniej niż płyta fundamentowa. Mam glinę do 3m głębokości z małą
    > ilością piachu. Wilgoć 1m pod gruntem. Podobno idealne warunki na płytę.
    > Sam już nie wiem, co lepsze...

    juz sprawdzam jak to cenowo:
    masz tak mniej wiecej razem z garazem 135 m2
    praktycznie tylko jedna sciana wewnetrzna
    grubo liczac 150 pln/m2 daje nam 20250 pln
    ocieplony, zaizolowany, z rozprowadzona kanalizacja.
    liczac dokladniej:
    masz 59 mb scian
    lawa 0,30x0,40x59=7,08 m3 betonu, jak raz jedna popmpogruszka = 2000pln
    stal max 1000 pln
    bloczki 1500 szt po? no nawet 5 pln = 7500 pln
    zasypka 4 kursy po 500 = 2000 pln
    chudziak liczac nawet 15 m3 = 3000 pln
    ocieplenie izolacje i kanaliza max 2000 pln
    Mamy razem 17500
    robocizna jakies 2500 roboty dla 2 ludkow na tydzien max.
    masz 20 tys za tradycyjny fundament na gotowo.
    plyta to cos kolo 250-300 pln za m2 jak dobrze slyszalem...
    czyli prawie dwa razy drozej.

    Andrzej
    ---/---
    www.hana.com.pl