  • Data: 2011-03-11 19:19:49
    Temat: Re: YTONG - kontar - STYROPIAN
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:11bffc1f-dfab-40b6-8358-9d29868b4d22@y14g2000vb
    b.googlegroups.com...

    > Ale to znaczy tylko tyle ze to moglo byc rownie dobrze lobby scian 1W.

    No nie pitol, przeciez tego nie czytales. Opracowanie dotyczylo wrecz
    deprecjonowania wplywu dyfuzji pary przez sciany 1W na bilans wilgoci w
    domu.

    > Gdyby sciany 2W byly mokre od zewnatrz to bylby to problem na masowa
    > skale - w takiej scianie szybko roslyby grzyby i plesnie, a mimo
    > tysiecy (a moze i dziesiatek tysiecy) ocieplonych budynkow
    > jednorodzinnych i blokow - nie slyszy sie o tym masowo :) Juz sam fakt
    > ze Ci wujek google nie chce pomoc przemawia raczej za tym ze sciany
    > pod styro maja sie bardzo dobrze :)

    Jakiego grzyba? Mowa byla o wilgoci w ociepleniu i bardzo trudnego
    odparowania. Zeby sciana byla wilgotna to styropian daloby sie wykrecac, a w
    takie cuda chyba nikt nie uwierzy. Wilgoc w scianie prawdopodobnie i tak
    zawsze bedzie wieksza jak w styropianie. Ale klopot w tym, ze obliczeniowe
    parametry scian ocieplonych styropianem nie beda stale. Innymi slowy za 10
    lat ustawisz wyzsza krzywa grzewcza.

    Pozdro.. TK