    From: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Z cyklu: koszt budowy domu :-)
    Date: Thu, 16 Dec 2010 15:40:30 +0100

    Użytkownik "Auto" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:4d09d40c$0$20990$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam
    > Wiem wiem wiem - że temat na tej grupie działa jak płachta na byka ale
    > potrzebuję pomocy od praktyków, w celu wstępnego oszacowania budżetu
    > czy uda się zbudować taki dom za 600 000zł
    >
    > http://www.mgprojekt.com.pl/domki/opal/index.php
    >
    > Z tego stan deweloperski pełny : 400 000
    > Aranżacja wnętrz: 200 000
    > W linku są pdf z rzutami, materiałami, informacjami ogólnymi
    >
    > I tak - dom chcę budować metodą gospodarczą (system zlecony) ale mój wkład
    > w robociznę ograniczy się do podniesienia rzuconego papierka na placu
> [...]

    Pozostaje sie zgodzic z przedmówcami.
    Tzn zrób kosztorys. Do stanu surowego zamknietego nie powinno byc
    niespodzianek. Z ekipa umawiasz sie na konkretna kwote za robocizne.
    materiały sam załatwisz albo czuwasz zeby nie zrobili za duzych narzutów.
    Zakładajac sciane dwuwarstwowa, okna np z Gorana, na dach tansza dachowka to
    do tego stanu powinno starczyc 200 tys.
    Ale dalej zaczna sie schody. I to dosłownie. Rozumiem, ze do takiego ładnego
    domku nie dasz materiałow z dolnej półki. czyli schody zamiast 5tys moe beda
    kosztowały 15tys. Na podlodze tez nie panel za 20zł tylko jakas deseczka
    albo ceramika za 100-150zł+ wykonanie. A jak zona zazyczy sobie zamiast
    białej farmy jakas strukturkę?
    Czyli za 600tys powinienes zamieszkac. Ale Sky is the limit.
    Popieram budowanie pietrowych bez poddasza uzytkowego. Ja tego do konca nie
    uniknalem ale mamdosc oryginalny projekt. Co do wykanczania 3 kondygnacji.
    Zalezy jak liczna masz rodzine, co chcesz robic w domu itp. te dodatkowe
    metry nie wyjda tak drogo. Ale czy sa Ci potrzebne.

    P.S. Na projekcie masz kominek dwustronny. Z tego co pamietam taki kominek
    to za cos w miare porzadnego od 5-6 tys w góre. A byle wklad to 2tys. I tak
    bedzie za wszystkim.