  • Data: 2010-12-16 22:26:12
    Temat: Re: Z cyklu: koszt budowy domu :-)
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Auto napisał:
    > Witam
    > Wiem wiem wiem - że temat na tej grupie działa jak płachta na byka ale
    > potrzebuję pomocy od praktyków, w celu wstępnego oszacowania budżetu
    > czy uda się zbudować taki dom za 600 000zł

    Nie... spoko :-) odkąd pamiętam, to zapodawane projekty do oceny zawsze
    były tu atrakcją :-)))
    Z wycenami, to bywało już różnie, bo to od wielu czynników zależy.

    > http://www.mgprojekt.com.pl/domki/opal/index.php
    >
    > Z tego stan deweloperski pełny : 400 000

    Ten... 'stan deweloperski', to dla mnie dość mgliste pojęcie :-) i tak
    na prawdę nigdy nie wiadomo, co to oznacza...

    > Aranżacja wnętrz: 200 000
    > W linku są pdf z rzutami, materiałami, informacjami ogólnymi
    >
    > I tak - dom chcę budować metodą gospodarczą (system zlecony) ale mój wkład w
    > robociznę ograniczy się do podniesienia rzuconego papierka na placu budowy.

    Jak sobie dobrze zorganizujesz i będziesz brał sprawdzone ekipy, to
    problemów nie powinno być, ale... trzeba na budowie raczej być, niż
    bywać :-))).

    > Materiały na stan deweloperski ze średniej półki,

    Na konstrukcji się nie oszczędza... i bynajmniej nie mam tu na myśli
    wyszukanych materiałów, tylko bardziej tzw 'głupie oszczędności' :-).
    Jak chcesz zrobić na prawdę dobrze, to bierz materiały po prostu 'nie
    oszukane' i stawiaj na solidne wykonanie.

    budowa w mazowieckim
    > (czyli mogę zrezygnować z dachówki ceramicznej)

    A dlaczego...? To jest pierwsza oszczędność, która może się najprędzej
    zemścić.
    Jak uważasz, ale co dach kryty dachówką, to nie ma lepszego. Stawiałbym
    właśnie na jakość nawet kosztem późniejszych oszczędności np na
    standardzie wykończenia.

    > Czy domy piętrowe są dużo droższe z budowie od tych z poddaszem użytkowym

    Wydaje mi się, że nie jakoś znacząco... raczej na jedno wychodzi - w
    piętrowym robisz pełne wykończenie wszystkiego - ściany, sufity w sposób
    tradycyjny, a na poddaszu bawisz się w skosy, zabudowy g-k i ocieplenia
    - to też kosztuje i to całkiem sporo, jak ma być zrobione dobrze.

    > czy warto wykańczać poddasze (3 kondygnacja) stosunek m2 do kosztów (strop,
    > schody, płyty).

    Zależy, czy jest to Tobie potrzebne. Na pewno podniesie to koszt, ale
    wykończyć tylko po to, żeby mieć tzw trzecią kondygnację i nic poza tym,
    nawet jak to niepotrzebne, to trochę bez sensu :-))).

    > Dom ma stosunkowo dużą powierzchnię całkowitą (ok. 300m2 z czego użytkowej
    > zostaje 180-190 plus poddasze i garaż)

    Dom wygląda ciekawie i dobrze napisano - ma charakter miejskiej willi.

    Widzę tu kilka pułapek.

    Tarasy i balkony.

    To zawsze jest utrudnienie wykonawcze i dodatkowy spory koszt. Usunąć
    się tego za bardzo nie da ze względu na brylę domu - można by wszystko
    zepsuć.
    Nie ma nic gorszego w nowym domu, jak cieknący teras nad pomieszczeniem
    mieszkalnym, a jak napada Ci śniegu i przyjdzie odwilż, to będzie on
    topił się najpierw przy ścianie tworząc kałużę... Wiesz co będzie dalej,
    jak ta woda nie będzie miała ujścia...? :-)

    Jest dość skomplikowana bryła parteru i przez to dość pokrętne
    fundamenty - to na pewno wpłynie na koszt ich wykonania, bo jest ich
    dość dużo.

    Z jednej strony masz coś tam podparte na słupku i przestrzeń pod spodem
    a nad nią pomieszczenie mieszkalne, z innej ma sz te nieszczęsne tarasy.
    Ten dom ma małą szanse na bycie energooszczędnym :-))) Chyba, że
    będziesz bardzo pilnował, żeby jednak był.

    Ogólnie projekt fajny. Czy za 600 tys dasz radę go wybudować...?
    Myslę, że do stanu 'do zamieszkania' - raczej budżetowe wykończenie -
    powinno się dać, jeżeli natomiast zechcesz mieś super-dupwr-ekstra
    wewnątrz, to możesz się nie zmieścić :-).

    Ja rozplanowałbym sobie budżet na dwa etapy:

    1 etap - do stanu 'do zamieszkania' i wtedy zobaczyłbym jak będzie z
    kasą... i
    2 etap - szlifowanie wnętrza - udoskonalanie tego, co jest, ewentualnie
    do zamieszkania można się skupić na wyposażaniu tylko części w wyższym
    standardzie, a potem już zrobić resztę.

    600 kawałków, to dużo i nie dużo :-))). Może nie wystarczyć.

    pozdr.
    robercik-us