    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Z czego przedluzacz?
    Date: Sun, 16 Oct 2011 13:29:19 +0200

    W dniu 16.10.2011 12:53, Maciek pisze:

    > Pytanie do elektrykow grupowych: potrzebuje podlaczyc sie do oddalonego o
    > jakies 35 m pradu budowlanego. Do dyspozycji mam tam jedno gniazdko i
    > jakies 6 kW.
    > Z jakiego typu kabla i wtyczek najlepiej zmontowac przedluzacz, zeby stale
    > obciazenie powiedzmy rzedu 4 kW nie spowodowalo problemow, a do tego zeby
    > straty na kablu byly jak najmniejsze?
    >
    > W tej chwili korzystam z ogrodowego przedluzacza chyba 2x1.5 (maks. 2 kW) i
    > dziala, ale nie wlaczam na raz wiecej niz pare zarowek, radio i maly
    > czajnik.

    przydało by się nie mniej niż 4mm^2
    Najlepiej kup sobie kabel, którym to docelowo będziesz doprowadzał prąd
    od skrzynki w ogrodzeniu do domu.
    Jak będziesz musiał kupić coś teraz tylko i wyłącznie na cele
    przedłużacza to będzie to kasa wyrzucona, bo później mało praktyczne
    będzie używanie kabla >2,5mm^2.
    Jaką wtyczkę? - pasującą do dostępnego gniazda, a najlepiej przykręcić
    na stałe pod zaciski. Z drugiej strony tzw erbetka.