  • 1. Data: 2011-10-16 10:53:57
    Temat: Z czego przedluzacz?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Pytanie do elektrykow grupowych: potrzebuje podlaczyc sie do oddalonego o
    jakies 35 m pradu budowlanego. Do dyspozycji mam tam jedno gniazdko i
    jakies 6 kW.
    Z jakiego typu kabla i wtyczek najlepiej zmontowac przedluzacz, zeby stale
    obciazenie powiedzmy rzedu 4 kW nie spowodowalo problemow, a do tego zeby
    straty na kablu byly jak najmniejsze?

    W tej chwili korzystam z ogrodowego przedluzacza chyba 2x1.5 (maks. 2 kW) i
    dziala, ale nie wlaczam na raz wiecej niz pare zarowek, radio i maly
    czajnik.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2011-10-16 11:29:19
    Temat: Re: Z czego przedluzacz?
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 16.10.2011 12:53, Maciek pisze:

> [...]
    >
    > W tej chwili korzystam z ogrodowego przedluzacza chyba 2x1.5 (maks. 2 kW) i
    > dziala, ale nie wlaczam na raz wiecej niz pare zarowek, radio i maly

    przydało by się nie mniej niż 4mm^2
    Najlepiej kup sobie kabel, którym to docelowo będziesz doprowadzał prąd
    od skrzynki w ogrodzeniu do domu.
    Jak będziesz musiał kupić coś teraz tylko i wyłącznie na cele
    przedłużacza to będzie to kasa wyrzucona, bo później mało praktyczne
    będzie używanie kabla >2,5mm^2.
    Jaką wtyczkę? - pasującą do dostępnego gniazda, a najlepiej przykręcić
    na stałe pod zaciski. Z drugiej strony tzw erbetka.