    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Z czego rura do odgromówki???
    Date: Thu, 23 May 2013 10:23:01 +0200

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > wszędzie zwody idą w rurkach pod ociepleniem...

    To jakiś nowy zwyczaj? Kolejny co generalizuje. Twoje "wszędzie" jakby
    trochę mijało się z rzeczywistością.

    Projektanci od lat prowadza na ten temat dyskusję bo z jednej strony
    nagrzewanie takiego drutu jest na tyle niewielkie że nie zaszkodzi
    styropianowi, ale z drugiej po pierwsze uniemożliwia kontrolę wzrokową
    ciągłości przewodów, a po drugie zwiększa ryzyko korozji. Dodatkowo choć
    teoretycznie nie powinno w praktyce często uniemożliwia dostęp do złącz
    kontrolno-pomiarowych.

    W praktyce wystarczy spacer by stwierdzić że stosowane są oba rozwiązania.
    Ja osobiście uważam że instalacja odgromowa nie musi być ładna ale ma być
    skuteczna dlatego jestem zwolennikiem tradycyjnych rozwiązań.

    Pozdrawiam
    Ergie