  • Data: 2013-05-23 15:08:38
    Temat: Re: Z czego rura do odgromówki???
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:6f5fcdd1-564b-478a-b2dd-d0d1281507b2@go
    oglegroups.com...

    > Przewody ochronne w instalacji elektrycznej tez masz na wierzchu w
    > salonie?
    > Instlacja odgromowa to kolejny element który może potencjalnie szpecić
    > wygląd elewacaji więc lepiej jak jest ukryty. Zresztą póki co nie jest
    > obowiązkowa chyba więc ja
    > wcale jej nie mam. ;)

    Nie jest. Ale skoro ją już ktoś robi (znaczy się ma taką potrzebę, albo
    obowiązek) to musi też zapewnić dostęp do złącz kontrolno-pomiarowych, oraz
    powinien raz na jakiś czas sprawdzać ciągłość przewodów pionowych.

    Przewody ochronne mam miedziane i w dodatku w ścianie, więc mają setki razy
    dłuższy czas życia niż przewód stalowy w rurce, który sobie będzie powolutku
    korodował.

    A co do estetyki to ja jestem utylitarystą, więc dla mnie najważniejsze jest
    działanie, a dopiero później wygląd.

    Ja odgromówki tez nie mam bo mi z obliczeń wyszło że nie jest konieczna, a
    do tego naukowcy ciągle nie są zgodni czy czasem taka instalacja nie
    zwiększa szans na trafienie tam gdzie by do niego prawdopodobnie nigdy nie
    doszło.

    Pozdrawiam
    Ergie