  • Data: 2009-05-23 23:20:39
    Temat: Re: Zabudowa GK - technologia
    Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 24 May 2009 00:45:03 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Poprawka, dzis firma ma nieco inna nazwe:
    > http://www.festool.pl/artikel/artikel_weiterleiten.c
    fm?id=15

    Mam ich mieszadlo, tylko pod marką Protool, ale to jedna firma. Polecam,
    jest świetne. Moc relatywnie mała bo 1100W, natomiast przy robieniu wylewki
    do kastry wsypywaliśmy 3 worki zaprawy + woda a ten sprzet nawet sie lekko
    nie podgrzał. Nic go nie zatrzyma.

    Stolarz, ktory montowal przy mnie schody uzywal wkretarki udarowej tej
    firmy (Festool) i wiercil nia bezposrednio w zbrojonym stropie i szlo bez
    problemu. Nic by nie bylo w tym dziwnego, gdyby nie to, ze ta wkretarka
    byla lekka i mala, a to bylo ze 2 lata temu. A np. Bosch dopiero teraz
    niedawno wprowadzil linie malych wkretarek udarowych (10,8V, moment
    obrotowy 100Nm i z tej samej nowej serii 18V z momentem... 475Nm). A oni
    robili to juz dawno temu.

    Niestety ceny tych narzedzi zabijają. Mieszadło udało mi sie kupić za
    tysiaka nowe, natomiast na wkretarke juz mnie nie stac, bo jak sie
    orientowalem ceny zaczynaly sie od 1700 zl.

    Co do postu Jacka:

    Jesli chodzi o bity i wiertla Tivoli i Metabo sprzedawane w castoramie sa
    wg mnie produktami typowo amatorskimi i wytrzymuja niewiele. W dodatku sa
    bardzo drogie, zestaw 2 bitów Tivoli potrafi kosztowac prawie 30 zł.
    Najlepsze jeśli chodzi o cena/jakość sa chyba jednak te bity Irwina.
    Sprzety typu Sparky sa mi nieznane (ale takich nieznanych a drogich i
    sprawiajacych wrazenie solidnych jest duzo wiecej, ot chocby Worx). Na
    temat MacAlister zdanie mam jak najgorsze, kiedys kupilem ich wkretarke ale
    niestety główka chodziła na boki tak jak w starym wysłużonym sprzęcie.
    Wymienili na inną i było to samo, wiec zwróciłem. Nie zaufam tym
    narzędziom. Dedra to chyba też jakaś topexowa chińszczyzna, aczkolwiek te
    narzędzia są rzeczywiście bardzo wytrzymałe. Mam ich pilarke tarczową którą
    od 2 lat pracuje i wszystko jest w porządku. Topex ma jeszcze jedną markę -
    Graphite, też obecna w marketach. Jeśli chodzi o Boscha to w marketach
    kupisz tylko amatorskie narzędzia tej firmy - różniące się parametrami,
    gwarancją i jakością wykonania. Przy Boschu niebieskim masz 3 letnią
    gwarancję + gwarancje wykonania naprawy w ciągu tygodnia, w przypadku
    zielonych narzędzi gwarancja wynosi bodajże rok a czas naprawy 30 dni.

    --
    best regards,
    scream