  • Data: 2012-03-14 14:03:03
    Temat: Re: Zabudowa kominka - kilka pytań
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Rozumiem, ze ta kratka z przodu na dole to doprowadzenie powietrza
    >do spalania. Jest to zupelnie dobre rozwiazanie i niczego bym
    >tu nie zmienial. Pewnie w zimny dzien wyczuwasz, jak daje stamtad
    >zimno, ale nie rozlazi sie po mieszkaniu, gdyz kominek wszystko
    >zasysa.

    A może zamiast wstawiania nowych kratek 17x30 po obu stronach (co zupełnie
    mi się nie uśmiecha , bo już kratek jak widać na zdjęciach jest sporo ...)
    wywalić tak jak pisałem rurę spiro znajdującą się pod kominkiem i rura fi100
    była by skierowana pionowo. Rura fi100 znajduje sie przy samej ścianie.
    Wtedy sądzę kominek miałby spooro świeżego powietrza ...
    A chyba przez kratkę 17x17 z przodu też kominek ciągnął by powietrze
    potrzebne do spalania z przodu wkładu ?

    Pytam bo żona niezbyt przychylnie patrzy na kratki ;) DLa niej najlepiej by
    było jakby kratek nie było ;)

    >Za to ten otworek u dolu z boku jest za maly. Jest to niewatpliwie
    >błąd, który bedzie skutkowal wolniejszym nagrzewaniem pomieszczenia
    >i przegrzewaniem kominka. Póki kominek surowy, powieksz ta dziure i
    >z drugiej strony zrób taka sama. Jakbys zwiekszyl wlot 4-krotnie,
    >nie byloby za duzo.

    Czyli co powierzchnia wlotu i wylotu musi być taka sama ?
    Kominek ma dodatkowo własne wloty powietrza umieszczone z przodu :

    http://image.ceneo.pl/data/products/11308401/i-invic
    ta-700-minos-z-szybrem.jpg

    Bo jeśli bym nawet dał po kratce 17x30 po obu stronach zabudowy to i tak
    powietrze do wentylacji zabudowy było by wciągnięte przez te kratki z
    pomieszczenia więc czy nie korzystniejsze jednak by nie było aby pod
    kominkiem była rura fi100 z doprowadzonym świeżym powietrzem ...
    Sądzę że chłodzenie było by sporo lepsze ...