    From: wolim <n...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zabudowa kominka - pytania
    Date: Mon, 19 Dec 2011 09:25:23 +0100

    W dniu 2011-12-19 09:09, 4CX250 pisze:
    > Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Założenia swoje a jak masz wlot kanał dymowego tuż pod stropem albo w
    > stropie to przejść musi :)
    > Tylko że trzeba go oczywiście izolować.

    W takim przypadku rzeczywiście musi przejść, ale czy jest to przypadek
    zgodny ze sztuką budowlaną? :)

    > Czegoś nie rozumiem. Nie widziałem nigdzie kominków z trzema komorami a
    > z twojego tłumaczenia tak wynika.
    > Chyba że pisząc komora kominkowa masz na myśli wkład kominkowy. Z tym że
    > izoluje się go tylko w jednym przypadku, gdy jest to wkład z płaszczem
    > wodnym.

    Obudowa kominka powinna mieć 2 komory. Pierwsza, nazwana przeze mnie
    "kominkową", to komora wokół wkładu, w której ogrzewa się powietrze od
    wkładu i wydostaje na zewnątrz kratkami. Ta komora powinna być od środka
    wyłożona izolacją. Druga komora, to komora dekompresyjna. Tej komory się
    nie izoluje.

    > No właśnie przed takim dylematem stanąłem. Piszesz że bez izloacji.
    > Tylko że np. tu jest co innego
    > http://www.archiwum.polskiinstalator.com.pl/artyk/20
    04-01/montaz_wkladow.htm

    Bardzo długi artykuł. Nie chce mi się czytać, wystarczy, że zobaczyłem
    zdjęcia z budowy kominka na tej stronie, żeby nie mieć zaufania do
    autora. Zwróć uwagę na to, że na zdjęciach w komorze dekompresyjnej jest
    jedna kratka. To jest błąd. Powinny być dwie kratki, które będą
    zapewniać wentylowanie komory. W przypadku tego kominka idealnie można
    by było dać kratki po dwóch stronach obudowy - jedną u dołu komory
    dekompresyjnej, drugą u góry. I teraz - jaki jest sens wykładania komory
    dekompresyjnej wełną, skoro ta komora będzie wentylowana powietrzem o
    temperaturze pokojowej?

    Pozdry,
    MW