  • Data: 2009-07-18 21:49:33
    Temat: Re: Zagęszczanie piasku pod podłogę na gruncie
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    William Bonawentura <n...@m...nie.pl> wrote:

    > 1) Po czym poznać, że piasek jest właściwie ubity ? Bo pomimo
    > kilkugodzinnego traktowania zagęszczarką nadal np. mogę zrobić
    > dołki
    > kolanami.

    Kawałek pręta zbrojeniowego. Dla nabycia wyczucia spróbuj sobie go
    najpierw wbić w grunt rodzimy, nienaruszony. Zapewne ręką Ci się nie
    uda bardziej niż na kilka cm, ewentualnie będziesz musiał do tegu
    użyć dużej siły. A teraz spróbuj tego samego na tym zagęszczanym
    fragmencie. Tak jak na rodzimym nie będzie nigdy, ale jeśli bez
    problemów wbijasz pręt na całą grubośc zagęszczania, to znaczy że
    zagęszczanie było do dupy. Jeśli pręt posuwa się "skokami" -
    zagęszczano zbyt grube warstwy.
    Obfite zlewanie tego wszystkiego wodą jest dobrym sposobem na
    dogęszczenie.

    > 2) Lać beton "z gruchy" ? Jeśli tak to czy jakoś zabezpieczać się
    > przez "rozpłynięciem" piasku ? Folią ?

    A daj spokój, co niby się ma rozpłynąć? No faktycznie, w miejscu,
    gdzie runie na piasek strumień betonu, pewnie piasek się rozejdzie,
    ale co z tego? Spód wylanego chudziaka będzie w tym miejscu miał
    trochę bardziej fantazyjny kształt, jeśli zależy Ci na wrażeniach
    estetycznych kretów, dżdżownic i co tam jeszcze będzie miało szansę
    wleźć, kładź folię, jeśli nie - daj spokój ;-)
    A czy lać z gruchy? Jeśli masz taką możliwość, to oczywiście. U mnie
    grucha nie miała jak podjechać i podłogi były wylewane pompą, ta to
    dopiero w utwardzonym piachu dołów narobiła :-)

    J.