eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieZakup działki budowlanej w okolicy stawu lub jeziora › Re: Zakup działki budowlanej w okolicy stawu lub jeziora
    From: Andrzej S <a...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zakup działki budowlanej w okolicy stawu lub jeziora
    Date: Thu, 14 Jan 2016 10:24:37 +0100

    > Kilka lat temu we Włoszech urzędy gminne organizowały akcję rozdawania
    > mieszkańcom budek dla nietoperzy. Można nie czekać aż dadzą, tylko
    > zrobić samemu. Dokładnego projektu budowy nie przedstawię, bo u mnie
    > i bez tego gacopyrze całe lato latają, więc planów nie musiałem szukać.
    > Ale wszystko da się znaleźć.

    Mylisz się, choc całkiem tego pewien nie jestem ...
    Nietoperze w Polsce pojawią się trwale tam, gdzie mogą przezimować,
    czyli tam gdzie są jaskinie, stare studnie, jakies mury
    nieprzemarzające. W naszych warunkach wspomóc je mozna, budując piwnice
    ziemne. Sciany tych piwnic powinny miec glebokie szczeliny.

    Zdaje sie, ze na Podlasuiu mozna dostac pieniadze na budowe
    takich zimowsk.

    (Okolice Hajnówki) 2 lata temu wybudowalem taka piwnice, ale zimujacych
    nietoperzy nie widzialem (rozgladalem sie bardzo pobieznie, zeby ew. nie
    obudzic). Ale wiosna tamtego roku mialem po raz pierwszy WYSYP
    nietoperzy. Potem gdzies odeszly, albo przestaly byc widoczne.

    Niemniej cos w temacie raczej jest.

    pozdro
    --
    A Stasiewicz