  • Data: 2012-08-27 17:01:29
    Temat: Re: Zakup działki - podanie niższej wartości
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest> szukaj wiadomości tego autora

    > swoją drogą, jeżeli faktycznie kupię za cenę bardzo okazyjną, jeżeli ktoś
    > ma nóż na gardle (np. bank) i sprzeda po cenie znacznie poniżej średniej,
    > to co na to US?

    Uzna, że odniosłeś korzyść i nie przejmując się tym naliczy podatek od
    wartości jaka będzie ich zdaniem miarodajna.

    > Jeżeli w ciągu 5 lat stwierdzą, że jednak powinno być więcej, to
    > cóż wtedy? Z jakiego powodu ja mam dopłacać i to wraz z odsetkami,
    > przez czyjejś wirtualne wyceny? Ok. dopłacić do jakieś średniej te 2%
    > jeszcze mogę z bólem zrozumieć ale ... dlaczego z odsetkami.

    Ponieważ powinieneś zapłacić ten podatek przy okazji transakcji, a nie 5
    lat później. Z powodu opóźnienia (bo w końcu jednak płacisz) skarb
    odniósł straty i zażąda ich pokrycia. Tutaj zupełnie jak z płatnościami
    za faktury, możesz nie płacić w terminie, ale wtedy zgadzasz się
    zapłacić więcej.

    > Czy jako podatnik mam obowiązek sam szukać średnich w regionie i
    > dokonać smoukarania wpłacając więcej niż wynika z faktycznej umowy i kwoty?

    Transakcje są zgłaszane do US (powinien notariusz to zrobić), możesz
    wystąpić do nich o decyzję, ale nie sądzę aby wcześniej niż po 1
    miesiącu był sens. Poza tym wiesz, US powoła swojego rzeczoznawcę
    dopiero jak będzie pewny wygranej, jak różnice małe to im się nie
    opłaca, bo w razie przegranej oni płacą za wycenę.

    > a o jakim regionie Ty napisałeś?

    To bez znaczenia, nawet w obrębie miasta masz czasami kilka US-ów :)

    > Mam obawę, że jeżeli nie wejdę w taki układ, to nie kupię tej działki
    > przez kolejny rok ponieważ obecnemu właścicielowi został rok do przekroczenia 5lat.
    > Mnie zależy na czasie i na jak najszybszym rozpoczęciu budowy, nie chcę
    > i nie mogę czekać rok.

    Rozumiem, a nie możecie jakiejś umowy spisać - przedwstępnej?
    Dobrze znasz sprzedającego?

    Miłego.
    Irek.N.