  • Data: 2012-08-27 22:26:41
    Temat: Re: Zakup działki - podanie niższej wartości
    Od: w2023 <w...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    On Aug 26, 10:46 pm, "Darek" <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > Opis sytuacji:
    > Mam możliwość zakupu działki, której właściciele dokonali zakupu <5lat temu. Aby
    nie płacić podatku, obecny właściciel zaproponowali sprzedaż
    > tej działki z wpisem u notariusza niższej ceny niż faktycznie zapłacę.
    >
    > Pytanie:
    > Zagrożeniem dla nich jest zapewne fakt, że mógł bym nie zapłacić faktycznej kwoty a
    tylko to co w akcie notarialnym - oczywiście tego nie biorę pod uwagę.
    > Jakie są zagrożenia dla mnie? - to mnie najbardziej interesuje.
    >
    > Pozdrawiam
    > Darek

    Cześć,

    Zadzwoń/udaj się do US i spytaj, ile wg nich warta jest taka działka,
    bo nie wiesz, czy sprzedawca nie chce Cię przypadkiem oszukać. Oni Ci
    podadzą ichniejszą wartość działki. Ja tak zrobiłem (mam to na piśmie)
    - chyba nie podważą własnej opinii :-)
    A sprawa ma się tak: jeśli ich wycena (oparta o ceny transakcji
    sąsiednich działek o podobnej powierzchni i podobnych wskaźnikach
    wzrostu/obniżenia wartości) różni się od Twojej ceny o >=30%, to wtedy
    powołują biegłego. Jeśli biegły potwierdzi Twoje zaniżenie ceny, to
    obciążą Cię kosztami biegłego oraz dołożą podatek. Jeśli wycena
    biegłego różni się o < 30 % od Twojej ceny, to oni płacą za wycenę i
    dają spokój. W taki sposób mnie pouczono (na piśmie).

    Pozdrawiam,

    W.