    From: M&C <c...@T...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Zamocowanie ciężkiej szafki
    Date: Sat, 20 Feb 2010 00:50:33 +0100

    W dniu 2010-01-27 12:02, krzysiek pisze:
    > Witam
    > Zamierzam zrobić dość dużą ( ciężką ) szafkę .Jak ją powiesić na ścianie
    > ?.Pewnie na kołkach rozporowych :D , tylko co przymocować z tyłu szafki ,
    > żeby można było użyć tych kołków?

    Ciężka tzn ile kg?

    1. Kołek z wkrętem typu hak L. Uwaga - typ kołka musi być dobrany o
    rodzaju ściany. Jak wiesz z czego jest to w sklepie dadzą Ci odp kołek.
    Osobiście polecam użyć kołka średnicy 12 lub 14mm długiego - są takie
    nawet po 20cm.
    Jesli masz mur ceglany na słabej spoinie to użyj kołka o średniy równej
    lub większej od spoiny: jakoś dziwnie często przy wierceniu trafia się
    między cegły:)
    2. Jeśli jest to szafka fabrycznie wisząca to powinna mieć w zestawie
    zawiesia - np blacha z otworem.
    Jak nie ma to trzeba dokupić, przymocować do bocznych ścian korpusu od
    tyłu, NIE DO TYLNEJ ŚCIANKI. Wkręty nie za małe, mocne są np. czarne
    wkręty do płyt GK
    Słabym punktem może być materiał z którego jest zrobiona szafka.

    Ja mam szafki przeciętnie obciążone, razem z zawartością do ok 50kg.
    Wisi każda z nich na dwóch hakach z kołkiem 12 lub 14mm o normalnej
    długości.
    Więcej zabawy miałem z bojlerem 80l, waga pełnego to ok. 100 kg.
    Na wszelki wypadek dałem 4 haki 12 mm długie na ok 15 cm. Najpierw
    użyłem WKRĘT-MET ale okazały się za delikatne - ukręciłem jeden przy
    wkręcaniu. Kupiłem FISHER - przy tej samej średnicy kołka sam hak
    grubszy o ok 50%. Dałem cztery na wszelki wypadek ale myślę, że dwa by
    dały radę.

    Ściany ma z dość twardej pełnej cegły ale oczywiście znów wiertło wlazło
    między nie :)

    Jak masz suporeksy czy inne takie lekkie to możesz mieć problem ale
    pytaj w sklepie, najlepiej w specjalistycznym z zamocowaniami lun
    porządnym metalowym, budowlanym. W ścianach z pustaków max i podobnych
    używa się innych kołków niż w pełnych, zamiast zwykłych rozporowych
    takie co robią "supełki" w pustkach.

    Ogólnie polecam zamocowania FISHER.

    Cyprian