  • Data: 2021-11-13 20:02:32
    Temat: Re: Zasilacz do LED - bez obciążenia
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-11-10 o 11:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Dariusz Dorochowicz dadoro@_wp_._com_ ...
    > Przy okazji mam jeszcze jedno pytanie - czesc tych zasilaczy modułowych
    > ma regulacje napiecia.
    > Czy dobrze rozumiem, ze niewielkie zmniejszenie tegoz sprawi ze ledy
    > stana sie duzo mniej podatne na przepalenie a przy okazji jezeli troche
    > nie trafiłem z ich jasnoscia, to tym parametrem rowniez moge
    > posterowac?

    Ogólnie to jest tak, że każdy element ma jakoś określone parametry,
    które są kompromisem między wydajnością i trwałością. I owszem,
    zmniejszając grzanie LEDa zwiększasz jego trwałość. Ale zmniejszasz
    również jego wydajność. Najczęściej również jego sprawność, bo ogólnie
    tak się robi, żeby element miał zalecany punkt pracy, optymalny ze
    względu na różne parametry. Zawsze jest pytanie czy warto? Zwykłą
    żarówka puszczona na 180V będzie świeciła dużo dłużej, tylko czy o to
    chodzi? Bo będzie świeciła dużo słabiej. Sam mam zamontowane ściemniacze
    i ustawiam taką jasność jaką chcę. Ale już mam stary wzrok i lubię dużo
    światła, wiec zwykle (ale nie zawsze) jadę na max. A trwałością się nie
    przejmuję, kupuję porządne taśmy, nie najtańsze.

    Pozdrawiam

    DD