    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zasilania waryjne - przełączenie
    Date: Sat, 13 Jun 2009 08:14:17 +0200

    Mariusz wrote:
    > Czy są jakieś gotowe układy, które mogłoby załączyć układ awaryjnego
    > zasilania oświetlenia w domu w razie zaniku zasilania sieciowego?
    > Chodzi mi o zainstalowanie w domu dodatkowego oświetlenia LED w
    > korytarzach i na schodach, które w razie zaniku zasilania 230V włączą
    > się automatycznie - idealnie byłoby jakby mogły być włączane np.
    > wyłącznikiem zmiechrzowym, z wyłączeniem określonych zakresów
    > godzinowych + przełączenie się na zasilanie awaryjne w przypadku
    > braku prądu. Standardowy UPS raczej tu odpada.

    dlaczego UPS odpada?

    Solidny urzywany APC smart 1.5 do 3kVA jest idealnym pomysłem, przy okazji
    można przez niego puścić zasilanie jakiś newralgicznych urządzeń, bo potrafi
    on nie tylko podtrzmać napięcie w wypadku zaniku ale też zasila gdy napięcie
    rośnei lub spada poniżej normatywnego poziomu, nie licząc zabezpieczenia
    przed przepieciami.

    jeśłi ośw. ledowe awaryjen ma się właczyć w jakiś specjalnych warunkach to
    musisz dorobić jakis prosty ukłąd z przekaźniekim który włączy obwód
    awaryjny gdy zaniknie zasialnie sieciowe.

    wszytsko to łątwiej jest zrobic w domu inteligentnym ale w zwykłym też da
    sie zrobić.

    PS: ja mam dokłądnie tak zrobione.

    duży UPS zasila sprzęt w salonie i światłą awaryjne, inteligencja domu robi
    przełaczanie systemu. dom inteligentny mam oparty na systemie Xcomfort.
    który można zamontować nawet w domu z istniejąca instalacja kalsyczną bo
    oparty jest na komunikacji radiowej a nie przewodowej.