  • Data: 2009-06-13 10:24:44
    Temat: Re: Zasilania waryjne - przełączenie
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
    news:h0uimg$dks$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Czy są jakieś gotowe układy, które mogłoby załączyć układ awaryjnego
    > zasilania oświetlenia w domu w razie zaniku zasilania sieciowego?
    > Chodzi mi o zainstalowanie w domu dodatkowego oświetlenia LED w
    > korytarzach i na schodach, które w razie zaniku zasilania 230V włączą się
    > automatycznie - idealnie byłoby jakby mogły być włączane np. wyłącznikiem
    > zmiechrzowym, z wyłączeniem określonych zakresów godzinowych +
    > przełączenie się na zasilanie awaryjne w przypadku braku prądu.
    > Standardowy UPS raczej tu odpada.

    Zasilanie z UPS przez styk NC przekaźnika zaniku faz i przekaźnika
    zmierzchowego. Oba produkty dostępne np w firmie F&F (CZF-310+AZH-E) (pewnie
    na allegro się tego sporo znajdzie), tylko najlepiej żeby Czujnik Zaniku
    Fazy lub Czujnik Koljności Faz miał sytk przełaczny lub oddzielny styk NC
    (często maja tylko stykl NO i w tedy czeka cie odwracanei logiki na kolejnym
    przekaźniku)

    Pozdrawiam
    Bartek Augustyniak