  • Data: 2009-06-13 22:15:57
    Temat: Re: Zasilania waryjne - przełączenie
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
    news:h10m2c$mqk$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > A byłbyś w stauie podzielić sie jakims schematem takiej instalacji, może
    > być na priv mk (malpa) namyslow (kropka) net

    Nie robilem schematu, nie mam go nawet w glowie bo zrobilem i zapomnialem.
    Gdybys obejzal sobie schemat przekaznika to wszystko powinno rozswiecic Ci
    sie w glowie. To naprawde prosta rzecz.
    W skrocie wyglada to tak: przekaznik ma mozliwosc przelaczania kilku obwodow
    i dziala w powiedzmy obie strony. dajesz napiecie na zaciskach sterujacych i
    zwora laczy obwody z jednej strony przekaznika, odlaczasz napiecie zwora
    rozlacza te obwoda i zalacza drugie. Znaczy to, ze podczas wylaczonego
    napiecia przekaznik zalacza kilka obwodow. Do nich wlasnie podlaczasz
    zasilanie z ups, a sterowanie przekaznika podlaczasz do napiecia instalacji
    domowej. Do czasu kiedy na zaciskach sterujacych przekaznika bedzie
    napiecie, obwody podlaczone do ups beda rozlaczone. Brak napiecia na
    zaciskach sterujacych spowoduje przelaczenie na obwody podlaczone do ups i
    zapala sie podlaczone do nich oprawy oswietlenia awaryjnego. Zaraz za ups
    podlaczylem wlacznik zmierzchowy zapobiegajacy zapaleniu sie oswietlenia w
    dzien. Za przekaznikiem podlaczylem zasilacze led, jako ze led zasilane jest
    nizszym napieciem. To tyle co potrzebujesz dla samego oswietlenia
    awaryjnego. Calosc u mnie jest nieco bardziej skomplikowana, bo mam, bede
    mial zainstalowane oswietlenie led w roznych miejscach domu np. przy
    schodach ktore wlaczane bedzie niezaleznie kazdego dnia wlacznikiem
    zmierzchowym i beda stanowic za razem czesc oswietlenia awaryjnego. Niektore
    obwody led wylaczane beda programatorem czasowym, powiedzmy o godz. 24, a
    czesc pozostanie wlaczona do momentu wylaczenia zmierzchowka, czyli jak sie
    rozwidni. Do tego dochodzi wlacznik umieszczony w holu, ktorym bede mogl
    wylaczyc dwa obwody. Jakos to sobie pogrupuje. Generalnie oswietlenia
    awaryjnego nie bedzie mozna wylaczyc, poza bezposrednim wylaczeniem ups.
    Taka namiastka funkcji antykradziezowej przez wylaczenie zasilania.
    To tyle na szybkiego, gdybys mial problemy to postaram Ci sie to jakos
    rozrysowac, ale bede musial zajrzec do skrzynki jak to zrobilem i cos tam
    sobie przypomniec. Jezeli nie masz wiekszego problemu z rozumieniem prostych
    schematow np. umieszczonych na przekaznikach to napewno sobie poradzisz sam,
    a reszta koncepcji sama Ci wyjdzie. Ciekawym pomyslem jest jak pisze kolega
    aalf@gazeta wlaczania oswietlenia awaryjnego jak kazdego innego, jednak
    inwestycyjnie moze wyjsc drogawo a w dzisiejszych czasach chyba nie do konca
    jest taka potrzeba. Przed szybkim rozladowywaniem sie akumulatora mozna
    zabezpieczyc sie przez podlaczenie akumulatora wiekszej pojemnosci. Mozna
    spokojnie pociagnac na wiekszym akumulatorze cala noc bez koniecznosci
    budowanie skomplikowanych i drogich instalacji, a choinka komu przeszkadza?
    Zawsze mozna dac gdzies jeden wlacznik swiecznikowy rozlaczajacy niektore
    obwody.

    Pozdro.. TK