  • Data: 2010-01-08 01:16:27
    Temat: Re: Zasniezony solar prozniowy stoi.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hi4mrc$76q$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Coś się tu czarujesz. Znalazłem kolektor 24rurowy urlich na allegro w
    > cenie 1980zł szt.
    > Jak widzisz na SPF jakiś urlich ma:
    > Grzanie wody użytkowej 466kWh/m2 rocznie
    > Podgrzew wstępny wody 639kWh/m2 rocznie
    > Centralne ogrzewanie 343kWh/m2 rocznie

    Przy okazji mialem troche wolnego czasu i znalazlem cos takiego:
    http://www.ulrich.com.pl//uploads/sd_dane_tech.pdf

    > W porównaniu do płaskiego hewalexa kosztującego na allegro 1200-1300zł
    > tańszego o 700-800zł jest to cienizna bo
    > Hewalex płaski:
    > Grzanie wody użytkowej 520kWh/m2 rocznie - więcej o 54kWh (+12%)
    > Podgrzew wstępny wody 755kWh/m2 rocznie - więcej o 116kWh (+18%)
    > Centralne ogrzewanie 354kWh/m2 rocznie - więcej o 11kWh (+3.2%)
    >
    > Pod kazdym względem prózniowy urlich wypada gorzej. Zarówno w uzysku w
    > lecie jak i w zimie. W kazdym trybie wykorzystania.

    No tak co do tej zimy to nie mozemy byc tacy pewni. Uzysk roczny rownie
    dobrze moze obrazowac znaczna przewage latem plaskiego o czym wszyscy wiedza
    i spore nadrabianie wlasnie zima przez prozniowy. Za malo danych na
    jednoznaczne wnioski. Zastanawia mnie tez w jaki sposob instytut opracowuje
    dane rocznego zysku a raczej mocy. Taki test musial by trwac okragly roczek,
    do tego wszystkie kolektory powinny byc testowane tego samego roku w tym
    samym miejscu. Niby mozna sobie poswiecic sloncem przez dzien w bezchmurna
    pogode, przemnozyc przez roczne zyski i cos tam wyjdzie. Czy jednak takie
    dane wynikowe daja prawdziwy obraz sytuacji?? A jesli nie, to kogo beda
    interesowaly dane jakiegos kolektora po roku testow, kiedy nikt go juz nie
    bedzie produkowal?
    Jestem przy okazji bardzo ciekaw jak takie porownanie wyjdzie do dni
    pochmurnych. Jak podaja wszelkie zrodla kolektor prozniowy spisuje sie
    jednak lepiej. Prace kolektora zauwazylem nawet przy zachmurzonym dosc gesto
    niebie.
    Poza tym wczesniej "przelecialem" pobieznie przez to co byles laskaw
    przedstawic w liczbach. Kolektor plaski Hewalex jaki prezentujesz za 1200 z
    groszami ma powierzchnie niech bedzie brutto 2,09m^2, bo ostatecznie
    prozniowy nie wiem ile bedzie mial netto, brutto to jak wiadomo 3,9m^2. A
    zatem jezeli chcesz porownywac ceny w stosunku do powierzchni to Hewalex'a
    powinienes jednak pomnozyc prawie przez dwa. Nie bedzie to optymistyczne
    1200 a 2400, zatem ceny w sumie mozemy uznac za podobne przyjmujac wiekszy
    uzysk kolektora Hewalex. Co za tym idzie, nie widze szczegolnej sciemy
    marketingowej, bo za sprawniejszy teoretycznie kolektor, w tym przypadku
    plaski musze zaplacic wiecej. Powierzchnia Twojego kolektora (3 panele) jest
    o ok. 50% wieksza od mojego, zatem jakie kolwiek porownywanie danych
    wydajnosci naszych dwoch zestawow nie ma sensu. Na ta chwile nie czuje sie
    jakos szczegolnie wyrolowany przy zakupie prozniowego kolektora.

    Pozdro.. TK