  • Data: 2009-11-23 22:08:39
    Temat: Re: Zasobnik CWU i straty ciepla
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hee564$nvr$1@inews.gazeta.pl...

    > Kocioł z zamkniętą komorą pozostaje kotłem z zamkniętą komorą niezależnie
    > od tego skąd pobiera powietrze.
    > O tym czy kocioł jest z otwartą komorą czy też z zamkniętą decyduje
    > konstrukcja palnika tego kotła, a nie sposób podłączenia powietrza.
    To oczywiste jednakże w potocznym rozumieniu konstrukcja kotła "sugeruje"
    sposób doprowadzenia powietrza i odprowadzenia spalin. Skróty myślowe z
    których wynika odpowiednio ukierunkowane działanie.
    (...)
> [...]
    > ze względu na wykorzystanie marnowanego w kotłowni ciepła. W przypadku
    > zasilania kotła powietrzem ogrzanym w kotłowni proces spalania jest
    > wydajniejszy, poniważ ogrzane powietrze zapewnia lepsze mieszanie się z
    > gazem oraz spalanie. W przypadku pobierania zimnego powietrza z zewnątrz
    > część energii wytworzonej z gazu jest zużywana na ogrzanie tego powietrza.
    > Pobieranie powietrza z pomieszczenia kotłowni ma jeszcze inną zaletę.
    > Chodzi o to, że kocioł taki zapewnia lepszą wentylację pomieszczenia,
    > zapobiegając gromadzeniu się gazu w razie jego drobnych wycieków.
    Tutaj nie dyskutuję - masz większą praktykę ode mnie. Dotej pory traktowałem
    te zagadnienia jako nieistotne.
    Pozdrawiam i dziękuję za podzielenie się kolejną porcją doświadczenia.
    --
    Jackare