  • Data: 2020-06-05 11:00:55
    Temat: Re: Zasobnik warstwowy CWU
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 5 czerwca 2020 08:24:06 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > On Thu, 4 Jun 2020 16:40:15 -0700 (PDT), "Adam Sz."
    >
    > Ty, "tylko cyrkulacja na zaworze termo", użycie "tylko" sugeruje

    Nie wiem skąd wywnioskowałeś, że nie ma tu powrotu - nie ma tu o tym żadnego
    słowa ;) Co więcej napisałem "nie miesza jak szalona wody w środku" co
    sugeruje, że miesza, ale nie jak szalona :D

    [...]
    > Jeśli cyrkulacja jednak częściowo wraca do zbiornika w odpowiednią
    > warstwę to przecież to jest klasyczny układ (cześć wraca przez zawór

    No nie klasyczny bo wraca ułamek wody w stosunku do klasycznego układu.
    Wraca tylko tyle ile trzeba dołożyć żeby na wyjściu była ustalona
    temperatura. Jak w obiegu krąży 40stC i wraca tyle samo to układ pozostaje
    zamknięty. Dopiero jak zacznie wracać mniej to zawór lekko się otwiera
    i "dopuszcza" ciepłej. W klasycznym układzie cała woda "ile pompa daje"
    wpada do zbiornika. Więc - nie ma co porównywać :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.