    From: Jakub Rakus <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zasobnik warstwowy CWU
    Date: Fri, 5 Jun 2020 23:34:28 +0200

    W dniu 04.06.2020 o 23:53, Marek pisze:

    > A jaką masz potrzebę posiadania takiego zbiornika? Czysto ekonomiczną?

    I ekonomiczną, i wygodnicką ;) W przyszłym roku planuję eksmitować
    kopciucha i wjedzie na to miejsce jakiś kociołek na gaz, a wraz z nim
    cała reszta do przygotowania wody. No i rozważam różne opcje zanim wydam
    miliony cebulionów.

    >  Miesiąc temu uruchamiałem u siebie taki zbiornik, nie chodziło mi
    > tylko o ekonomię grzania ale o to by pozbyć się małej wydajności cwu z
    > pieca 2f (taki grzeje wodę cwu przepływowo).

    O to to, u mnie długie rurki z kotłowni do punktów poboru i bez
    cyrkulacji przelewałbm codziennie basen wody.

    > Oprócz tego chciałem by zbiornik posiadał wężownicę by mógł odbierać
    > dodatkowe ciepło z kominka.

    Ja przy okazji chciałbym zostawić sobie jakąś furtkę do ewentualnej
    rozbudowy w kolejnych latach - może właśnie dołożenia kolektora do
    podgrzewania cwu.

> [...]
    > max temp 65C (pozbycie się legionelii) natomiast odpływ do układu jest
    > poprzez mieszający zawór termostatyczny ustawiony na ok 45C.
    > Wszystko działa poprawnie, jest wreszcie odpowiednie ciśnienie.
    > W układzie jest cyrkulacja, wejście cyrkulacji jest mniej więcej w
    > połowie wys, zbiornika. Czy to miesza mocno? Nie sądzę - typowe pompki
    > cyrkulacyjne powodują na prawdę niewielki przepływ, woda z powrotu z
    > cyrkulacji jest trochę chłodniejsza niż na początku stąd bardzo dobrze,
    > że wpływa w połowie zbiornika gdzie jest podobna temperatura, tak mi się

    Możesz podać konkretny model tego bojlera? Bo z tego co widzę w
    internetach to faktycznie trudno znaleźć taki zasobnik z oddzielnymi
    króccami do ładowania i poboru, a jednocześnie z wężownicą i jeszcze
    miejscem na grzałkę.

    Jakub Rakus