    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zastanów się zanim zainwestujesz w kocioł węglowy
    Date: Tue, 1 Oct 2013 10:55:46 +0200
    <l2a4ii$uo3$1@news.task.gda.pl> <l2b8ha$mek$1@usenet.news.interia.pl>
    <2...@g...com>
    <udsp8k3tpnkx$.dlg@myjk.org> <l2bdtj$1f4$1@usenet.news.interia.pl>
    <op.w3711dphn0u1o8@moj> <l2bnmt$l1l$1@usenet.news.interia.pl>
    <52497a1d$0$2184$65785112@news.neostrada.pl>
    <l2buiu$30b$1@usenet.news.interia.pl> <op.w38b0pajn0u1o8@moj>
    <l2ce9l$3kj$1@usenet.news.interia.pl> <op.w38po8nin0u1o8@moj>
    <dzf4gxs3899e$.dlg@myjk.org> <l2clrj$jdg$1@usenet.news.interia.pl>
    <1...@m...org>

    >Z tego co ja czytam, była mowa o lecie. Wiosną i jesienią to i kolektory
    >niewiele dają w naszym klimacie, a co dopiero zimą. Lepiej na lato zrobić
    >prosty system a wiosna/jesień/zima i tak się już grzeje (pali). Sam zobacz,
    >ostatnie dni to przymrozki w nocy -- a to raptem początek jesieni. Wspomnij
    >do kiedy była wiosna w tym roku...

    W krajach gdzie mają dużo słońca mimo że teoretycznie te kraje powinny być
    idealnym "targetem" dla paneli słonecznych baaaaaardzo rzadko można spotkać
    na domach panele ...

    Zamiast paneli ludzie na dachach (także duże firmy i hotele !!!) mają
    zamontowane duuuuże czarne zbioniki które są napełniane wodą. Woda je ładnie
    grzeje i za darmo nagrzewa. Koszty instalacji symboliczne ...

    Panele to ściema. Wysoki koszt produkcji , olbrzymie koszty ekologiczne przy
    produkcji , bardzo niska efektywność i bardzo wysoka cena końcowa ...

    To jest coś co bez dofinansowań , wspomagania finansowego przez UE nie miało
    by prawa wogóle funkcjonować i gdyby ekonomia miała tu znaczenie to nikt by
    tego nie sprzedawał ...