    From: "Amir" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zawor 4d - jaki sens stosowac w instalacji CO
    Date: Wed, 29 Feb 2012 09:55:07 +0100

    > To kup sobie dwa identyczne termometry przylgowe i załóż na zasilanie i
    > na powrót. Porównasz sobie temperatury i będziesz wiedział jaka jest
    > różnica...

    Wczoraj sprawdzając przez dotyk odczułem nieprzyjemny gorąc :)
    Dziś pożyczę pirometr i sprawdzę temp powrotu.

    Temat zarzuciłem, gdyż rodzicom zainstalowano kilka dni temu dokładnie taki
    sam kocioł
    jak mój, czyli z podajnikiem szufladowym
    Instalację wykonał ten sam instalator, który wykonywał u mnie kompletną
    instalację CO

    Natomiast im wrzucił zawór 3d.
    I stąd pytanie po co? Piszesz, ze powrót letniej wody to zabójstwo dla
    kotłów, skoro tak to dlaczego ten starszy kocioł, który zaczął w końcu
    przeciekać wytrzymał 17 lat.

    Kocioł teściów był już z tych nowszych z sterownikiem , w tym
    roku zaczął przeciekać niestety w końcu przepalił się

    Utrzymywali temperaturę na nim
    w granicach 45stopni, na powrocie pewnie jeszcze mniej i kocioł wytrzymał
    dosyć sporo uważam
    z czego jeszcze niedawno się bardzo cieszyli, przy zakupie 17 lat temu
    powiedziano im ze 10 lat wytrzyma (niestety radość nie trwała długo od
    rozmowy sprzed kilku miesięcy.

    Przekonaj ich, ze kocioł musi mieć zawór 3d, aby utrzymywać 60stopni na
    powrocie
    bo inaczej to dla niego zabójstwo :)

    pozdrawiam
    AT