  • Data: 2012-02-29 13:18:18
    Temat: Re: Zawor 4d - jaki sens stosowac w instalacji CO
    Od: Robert G <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Amir napisał:
    > Ale utrzymywanie temp. wyższej musi wiązać się z większym zużyciem
    >
    > wejźmy skrajne temp 50stopni a 1000stopni.

    1000 ...???
    max temp jaką mogę ustawić, to 85... może miałeś na myśli 100 ? :-)

    > Nie wiem w jakim stopnu ale powinno być trochę wiekszę zużycie :)

    A to sobie obliczyłeś, doszedłeś do tego eksperymentalnie, czy tylko w
    to wierzysz???
    Ja u siebie nie zauważyłem takiego zjawiska..., a nawet gdyby, to ten
    wzrost jest co najmniej niezauważalny.

    Zresztą na zużycie opału ma wpływ tyle czynników, że nie sposób
    jednoznacznie powiedzieć, czy w ogóle wysoka temp na nie wpływa, a co
    dopiero o ile.

    Jak kotłownia w domu jest tzw 'ciepłym pomieszczeniem', to ewentualne
    straty płynące z podwyższenia temp czynnika na kotle, wpisują się w
    bilans cieplny budynku...

    Jak kotłownia jest w 'zimnej strefie', to oszczędności należy szukać
    wszędzie, tylko nie w obniżaniu temp kotła, bo to i tak najmniej
    znaczący czynnik.

    Jestem nadal za utrzymywaniem wysokiej temp na kotle stałopalnym.
    Temperatura i ciepło, to dwa różne pojęcia, o czym zdają się zapominać
    orędownicy niskich temperatur kotłów.

    :-)
    pozdrawiam
    Robert G.