  • Data: 2012-02-29 13:15:17
    Temat: Re: Zawor 4d - jaki sens stosowac w instalacji CO
    Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    > Bardzo chciabym, aby to co mówisz było prawdą, bo ... też tak podzszedłem do
    > problemu.
    > Jak odkryłem, że piec "poci" się w okolicach rury powrotu z powodu powrotu
    > zimnej wody z podłogówki, zacząłem "doświadczać".
    > Żeby nie wydawać kasy na zawór 4d podniosłem temp. powrotu poprzez
    > zmostkowanie pustego obwodu na rozdzielaczu.Na piecu nastawiłem 50 stopni i
    > na razie sucho.

    Ale to jest prawda ...

    Pisałem przecież że temp na piecu i temperatura powrotu wpływa na temperaturę spalin.
    Podnosząc temperaturę na piecu podnosisz temperaturę powrotu i dodatkowo podwyższa
    trochę temp. spalin ...
    Jednakże trzeba zachować umiar bo czym wyższa temp. spalin tym większa strata
    kominowa a co za tym idzie więcej ciepła idzie w kosmos ;)