  • Data: 2012-03-01 19:51:52
    Temat: Re: Zawor 4d - jaki sens stosowac w instalacji CO
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Robert G napisał:

    > 1000 ...???
    > max temp jaką mogę ustawić, to 85... może miałeś na myśli 100 ? :-)

    > A to sobie obliczyłeś, doszedłeś do tego eksperymentalnie, czy tylko w
    > to wierzysz???
    > Ja u siebie nie zauważyłem takiego zjawiska..., a nawet gdyby, to ten
    > wzrost jest co najmniej niezauważalny.

    Podnosząc temperaturę na piecu podnosisz temperaturę spalin (bo właśnie
    o to chodzi - podnieść żeby nie było kondensacji) więc wypuszczasz
    więcej ciepła. Temperatura początkowa spalin przy wejściu na
    płomieniówki to kilkaset stopni Celsjusza, temperatura zna czopuchu to
    kilkadziesiąt - podniesienie jej o kilkanaście stopni zmienia bilans
    ale, tu trzeba się z tobą zgodzić - nieznacznie.

    I powstaje pytanie - czy lepiej sezon w sezon dołożyć tę stówę na
    dodatkowy opał i cieszyć się piecem przez długie lata czy tę stówę
    zaoszczędzić i po pięciu - ośmiu sezonach nowy piec kupować? Za darmo
    pieca nikt nie da, oszczędności poczynione na opale mogą nie
    wystarczyć... Tak więc Amir ma rację - zwiększa to zużycie opału. Ale
    niekoniecznie zwiększa całkowity koszt ogrzewania (jak doliczymy realną
    amortyzację kotła która raptownie rośnie przy niskich temperaturach
    powrotu).

    --
    Darek