  • Data: 2012-03-01 08:30:29
    Temat: Re: Zawor 4d - jaki sens stosowac w instalacji CO
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 29-02-2012 o 21:23:45 /// Kaszpir /// <z...@g...com>
    napisał(a):

    > Chyba prosto i jasno się wysławiam ...
    Aaa a to ty kaszpir, coś się zakamuflowałeś :)

    > Najważniejsza jest temperatura spalin. Temperatura pieca jak i
    > temperatura powrotu mają wpływ na temperaturę spalin.
    Nie, najważniejsza jest temp powrotu, woda skrapla się na zimnych
    elementach pieca, niezależnie od temp spalin.

    > Jednakże nie ma "wyznacznika" jaka jest optymalna temperatura pieca.
    > Zależy od suchości i jakości opału , suchości kotłowni i wielu innych
    > czynników ...
    >
    > U jednego może być 45 stopni , u innego 50 , u innego 60 a u innego 70
    > stopni ...
    Proszę nie błądź, widzę że idziesz w ślady ptactwa :)

    > Należy po prostu popatrzeć ...
    >
    > Ja większość czasu jechałem na 60 stopniach na piecu bo dom nowy , komin
    > nowy (mokry) i chciałem go przesuszyć ...
    > U mnie nawet na 45/50 stopniach na piecu popiół jest suchutki , popiół w
    > wyczystce suchutki i nie widzę wilgoci w piecu ...
    a co ma popiół wspólnego z wilgocią na ściankach?
    Popiół zawsze będzie suchy bo jest blisko paleniska.

    > Przecież to widać ...
    > Jak ustala ?
    > U mnie wpięty bojler w obieg (wpięty prawidłowo) zaniża temperaturę
    > powrotu , no chyba ze założony przezmnie dodatkowo termometr opaskowy
    > daje niezbyt prawidłowe wyniki ...
    >
    > PS. producent mojego kotla jakoś bardziej inaczej podchodzi do
    > minimalnej temperatury na piecu.
    Bo jedni producenci szanują klienta i piszą wyraźnie jak mają eksploatować
    piec, co jest też w ich interesie, a inni to olewają, po prostu
    szybciej kupisz nowy.

    > Wiele jego "pokazowych" pieców działa na niższej niż 60 stopni temp a
    > najnowszy ich model jest reklamowany jako piec niskotemperaturowy (może
    > pracować od 40 stopni) dzięki innej konstrukcji ...
    Może ze stali nierdzewnej go robi albo te elementy narażone na korozję?
    W końcu jak piec kosztuje 6-8tys to nie widzę powodu aby go nie
    zrobić z nierdzewki, w końcu to nie są jakieś porażające koszty
    tym bardziej że nie musi być cały tak robiony.

    --
    Pozdr
    JanuszK